سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیخ‌الاسلام در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ایران اجازه عملی شدن آرزوی صهیونیست‌ها در به آشوب كشاندن خاورميانه را نمی‌دهد

مدیرکل امور بین‌الملل مجلس گفت: اين تنها خاورمیانه نیست كه به شدت از حضور افراط‌گرايان آسيب می‌بيند، غرب نيز به زودی خشونت عريان اعضای داعش را می‌بيند اما فراتر از همه تحليل‌ها و تفسيرها در مورد آينده خاورميانه دولت جمهوری اسلاميیايران هيچ‌گاه نمی‌گذارد آرزوی ارتجاع منطقه و صهيونيست‌ها برای به آشوب كشاندن خاورميانه عملی شود.

حسین شیخ‌الاسلام مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحولات عراق و سوریه به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، گفت: انتخابات عراق و سوریه معادلات دشمنان این کشورها را برهم زد.

وی افزود: پس از برگزاری انتخابات پرشور سوریه، اوضاع این کشور به حاشیه رفته است.

مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی در ادامه به موضوع تجزیه عراق اشاره کرد و گفت: عراق هیچ‌گاه به سمت تجزيه حركت ‌نمی‌كند چرا كه بی‌ثباتی عراق اولين گام براي بی‌ثباتی طولانی مدت خاورميانه است.

وی ادامه داد: اكنون شك نداريم كه برنامه تجزيه عراق تدوين و سازماندهی شده توسط صهيونيسم و ارتجاع عرب است به طوری که اسرائيل از يك سو به دنبال منحرف كردن ذهن مردم خاورميانه از بحران فلسطين و ضربه زدن به مقاومت است و از سوی ديگر پادشاهان برخی كشورهای خاورميانه در همسویی با اسرائيل درصدد به شكست كشاندن تلاش‌های دموكراسی خواهانه مردم خاورميانه هستند.

نماینده ادوار مجلس اظهار داشت: رژيم اسرائيل و حاميان غربي اين رژيم و دركنار آنها شيوخ و پادشاهان برخی كشورهای عربي سامان‌دهنده و آفريننده داعش هستند، از همان روزهای آغازين پيدايش فرقه داعش در سوريه آگاهان دست سرويس‌های اطلاعاتی و امنيتي رژيم صهيونيستی را به خوبی می‌ديدند و اكنون اعضای داعش ماموريت پيدا كرده‌اند تا به هر طريق ممكن عراق را به سوی تجزيه پيش ببرند.

سفیر پیشین ایران در سوریه گفت: همسايگان عراق كه از دور دستي بر اين آتش دارند نمی‌دانند كه تجزيه عراق و نابسامانی‌های اين تحول منطقه‌ای در ابتدای امر گريبان آنها را می‌گيرد، به واقع بحران‌آفرينی داعش در شمال و غرب عراق مقدمه‌ای است بر آتشی كه در آينده برخی از كشورهای خاورميانه درمی‌نوردد.

وی تاکید کرد: در صورت جدا شدن كردها از عراق امروز و تشكيل كشوری مستقل اولين كشوری که وارد بحران می‌شود طبعا تركيه است كه با اقليت كردنشين كشورش منازعات گسترده‌ای را در طول چندين سال گذشته تا به امروز دارد و از سوی ديگر ناامنی در عراق به زودی گريبان همسايگان ضعيف و كوچك عراق را نيز می‌گيرد، قطعا تردد تروريست‌ها و نيروهای گريز از مركز در مرزهای اردن و لبنان خبر خوشی برای مسئولين اين دو كشور نيست.

شیخ‌الاسلام افزود: غرب و به خصوص آمريكا به خوبی می‌دانند كه خاورميانه پرآشوب حضور نظامی آنها را توجيه می‌كند اما آنچه كه نمی‌دانند اين است كه بسياری از اعضای داعش داراي تابعيتی اروپايی هستند.

وی ادامه داد: در كشورهای اروپایی صدها سازمان جدایی‌طلب و تجزيه‌طلب وجود دارد؛ از سوي ديگر داعش نماينده افراط‌گرایی و خشونت عريان است، تروريست‌های عضو اين گروهك خشونت را نماد قدرت و اعتبارخود معرفی می‌كنند بنابراين اروپا بايد نگران افراط گرایی رايج در خاورميانه باشد.

مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: به يك معنا می‌توان ادعا كرد اين تنها خاورميانه نيست كه به شدت از حضور افراط‌گرايان آسيب می‌بيند، غرب نيز به زودی خشونت عريان اعضای داعش را می‌بيند اما فراتر از همه تحليل‌ها و تفسيرها در مورد آينده خاورميانه دولت جمهوري اسلامي ايران هيچ‌گاه نمی‌گذارد آرزوی ارتجاع منطقه و صهيونيست‌ها براي به آشوب كشاندن خاورميانه عملی شود، عراق تجزيه نمی‌شود.

انتهای‌پیام/
 

برچسب ها: سوریه ، عراق ، داش ، انتخابات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.