سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز/

برگزاری 3 دوره آموزشی مبارزه با آفات برای کشاورزان شهرستان آبادان

رئیس اداره جهاد کشاورزی آبادان از برگزاری سه دوره آموزشی مبارزه با آفات برای کشاورزان شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،رضا پلنگ‌زا اظهار کرد: با هدف آشنایی کشاورزان و بهره‌برداران با آفت شایع نخلستان در نیمه نخست سال جاری، روش‌های مبارزه بیولوژیک و تولید محصول خرما، یک دوره کنترل کنه گردآلود خرما در مرکز جهاد کشاورزی اروندکنار برگزار شد.

وی افزود: در این دوره که توسط اداره آموزش و ترویج جهاد کشاورزی آبادان برگزار شد 35 نفر از بهره‌برداران منطقه مشارکت کردند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی آبادان تصریح کرد: همچنین با هدف آشنای و مبارزه با آفات، بیماری‌ها و کنترل غیرشیمیایی علف‌های هرز، یک دوره آموزش مدرسه در مزرعه (IPM/ ffs) در شهرستان برگزار شد.

وی ادامه داد: در این دوره که در سایت الگویی که در دهستان شلاحی در روستای شلحه ثوامر برگزار گردید 30 نفر از تسهیل‌گران و بهره‌برداران مشارکت داشتند.

پلنگ‌زا عنوان کرد: در این دوره هفت روزه کارشناسان نحوه به‌کارگیری مدیریت زمان و مکان در مبارزه با آفات و بیماری‌ها و کنترل غیرشیمیایی علف‌های هرز نخلستان به فراگیران آموزش دادند.

وی در ادامه از برگزاری دوره آموزش آشنایی و مبارزه با کرم میوه‌خوار خرما در شهرستان نیز خبر داد و گفت: با هدف آشنایی بهره برداران با آفت کلیدی نخلستان و پیش آگاهی اصول مبارزه غیرشیمیایی با آفت کرم میوه‌خوار و تاکید بر تولید محصول سالم، این دوره آموزشی در روستای سیحان از دهستان ابوشانک برگزار شده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی آبادان خاطرنشان کرد: در این دوره آموزشی که توسط اداره آموزش و ترویج مدیریت جهاد کشاورزی آبادان برگزار شد و 30 نفر از بهره‌برداران در آن مشارکت داشتند.

انتهای پیام/م
برچسب ها: اهواز ، آفات ، کشاورزان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.