سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عراق تا چند ساعت دیگر از هواپیماهای سوخوی روسیه استفاده می‌کند

سخنگوی ارتش عراق اعلام کرد چندین فروند جنگنده سوخوی روسیه که وارد عراق شده اند تا چند ساعت دیگر وارد عرصه نبرد علیه تروریست ها می شوند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه تلویزیونی المیادین در گزارشی در این باره اعلام کرد ارتش عراق از کمبود تجهیزات دفاعی به خصوص در نیروی هوایی رنج می برد. عراق به خصوص بعد از تحولات اخیر که در آن تروریست های داعش و بعثی توانستند بخشی از خاک این کشور را به سرعت تصرف کنند در صدد بازسازی قدرت نظامی خود و تقویت آن برآمده است و در این زمینه تصمیم گرفت نیروی هوایی خود را به سرعت تقویت کند و نیروی هوایی موثری که می تواند نیازهای این بخش را تامین کند تشکیل دهد. نخستین محموله از جنگنده های سوخوی روسیه وارد عراق شده است. 

به گزارش این شبکه، ورود این جنگنده ها به عراق چند روز بعد از آن که نوری مالکی نخست وزیر عراق از امضای قرارداد خرید جنگنده های سوخوی از روسیه و بلاروس خبر داد صورت گرفت. جنگنده های سوخو از قابلیت دفاعی مطلوبی برخوردارند. این نوع از هواپیماها در بالاترین و پایین ترین سرعت می تواند اهداف مد نظر را محقق کند. ظرف چند ثانیه می تواند فرود آید یا پرواز کند. 

عراقی ها امیدوارند استفاده از این هواپیماها به نیروی هوایی این کشور جان تازه ای بدهد و باعث توانمندی ارتش در خصوص مبارزه با تروریسم شود.

گفته می شود نیروی هوایی عراق در وضع کنونی چندین فروند جنگنده میگ و 30 جنگنده سوخو دارد. ارتش عراق همچنین مالک چندین هواپیمای بدون سرنشین است و از آنها علیه مواضع و اهداف تروریست های داعش در موصل و الانبار استفاده می‌کند. 



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.