سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو ائتلاف دولت قانون:

استان کرکوک متعلق به عراق است

"بهاء جمال الدین" عضو ائتلاف دولت قانون تأکید کرد، استان کرکوک به عراق تعلق دارد و امکان ندارد که یک شبه تحت اشغال قرار گیرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، عضو ائتلاف دولت قانون تأکید کرد، استان کرکوک به عراق تعلق دارد و امکان ندارد که یک شبه تحت اشغال قرار گیرد.

 "بهاء جمال الدین" گفت: "اظهارات "مسعود بارزانی" رئیس منطقه کردستان عراق درخصوص پایان یافتن ماده 140 قانون اساسی - درپی ورود نیروهای پیشمرگه به استان کرکوک، گفته‌های نیچروان بارزانی نخست وزیر منطقه کردستان را تفسیر می‌کند که مدعی شده بود؛ عراق قبل از حوادث استان موصل با عراق بعد از آن یکی نیست و تفاوت می کند."

وی در مصاحبه با شبکه عراقی "سومریه نیوز" اظهار داشت: کردها همیشه از قانون اساسی دم می‌زنند؛ درحالی که نفت عراق را به سرقت می برند و اراضی را تصرف می کنند.

جمال الدین افزود: تصرف کرکوک از سوی بارزانی، آنگونه که وی تصور می کند- به یک واقعیت تبدیل نشده زیرا کرکوک متعلق به عراق است و امکان ندارد که یک شبه تحت اشغال قرار گیرد.

وی با انتقاد از مواضع گروه‌های سیاسی و بی توجهی آنان درارتباط با اظهارات مسؤولان منطقه کردستان عراق، تصریح کرد: این سخنان برای کل روند سیاسی عراق یک چالش است.

جمال الدین افزود: دولت مرکزی سخنان رئیس منطقه کردستان را جدی تلقی می کند و شمار زیادی از سیاستمداران یک عقیده را در این زمینه دارند.


انتهای پیام/
برچسب ها: کرکوک ، عراق ، تعلق ، استان ، کرد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.