سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین/

برپایی نمایشگاه عکس اعتیاد در آبیک

به‌مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر، نمایشگاه عکس اعتیاد، از سوی کانون سینمای جوان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک برپا شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر، نمایشگاه عکس اعتیاد، از سوی کانون سینمای جوان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک برپا شد و فیلم مستند «میوه مسموم» به نمایش درآمد.

در نمایشگاه عکس اعتیاد که از صبح امروز آغاز به‌کار کرد، 21 عکس از سوی هفت عکاس آبیکی در معرض دید عموم قرار گرفت.

در این نمایشگاه که در نگارخانه مجتمع فرهنگی و هنری باران برپا شده است، عکس‌هایی از وجود معتادان در خرابه‌ها، تزریق مواد مخدر بر گردن، دست، پا، زانو و مچ معتادان، زنان معتاد و سیگار به دست و انواع ابزار و آلات استعمال مواد مخدر به چشم می‌خورد.

آخرین عکس از نمایشگاه کلمه‌ای بود که با سیگار( THE END)نوشته شده بود و در واقع بیانگر پیامد سوء مصرف سیگار و دخانیات بود.

این نمایشگاه صبح‌ها از ساعت 9 تا 13 و عصرها از ساعت 16 تا 20 برای بازدید علاقمندان دایر است.

همچنین از سوی اداره بهزیستی شهرستان آبیک در حاشیه این نمایشگاه، ده‌ها پوستر و تابلوعکس‌ با موضوعاتی همچون اعتیاد دشمن سلامتی زلزله زندگی، ارتباط خانواده و سلامت نوجوان، به سلامتی فکر کن نه به مواد، خصوصیات والدین منطقی، مستحکم، موفق، سالم و دموکرات به نمایش گذاشته شده بود.

علاوه براین، موضوعاتی نظیر پیامدهای سوء مواد مخدر مانند کراک، هروئین، تریاک، کوکائین، متادون، اکستازی و سیگار و قلیان، به مصرف مواد نه بگوییم و عکس‌هایی از معتادان بهبودیافته کمپ‌های ترک اعتیاد شهرستان آبیک نیز بخش دیگری از این نمایشگاه را تشکیل می‌داد.

همچنین از سوی اداره بهزیستی شهرستان آبیک و مؤسسه سلامت روان بوستان به‌مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر همایش پیشگیری از اعتیاد برگزار شد.

در این همایش بهلول کشاروزهدایتی رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبیک و محمدحسن نادری کارشناس مسئول درمان اعتیاد حوزه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین مطالبی را در خصوص رویکردهای جدید به برخورد با افراد معتاد و کمک به آنان در ترک اعتیاد، فرزندپروری و تربیت صحیح فرزندان و آشنایی کودکان با مواد مخدر و آسیب‌ها و اثرات آن ایراد کردند.

این دو مسئول همچنین با اشاره به مضرات اعتیاد، تأکید کردند که پیشگیری نکردن از آن دیگر آسیب‌های اجتماعی را زنجیروار به دنبال یکدیگر می‌آورد.

در همایش پیشگیری از اعتیاد فیلم مستند کوتاه «میوه مسموم» به نویسندگی و کارگردانی مهران محمدی مسئول سینمای جوان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک برای حضار شرکت‌کننده به نمایش درآمد.

فیلم مستند کوتاه «میوه مسموم» بر اساس داستان واقعی یک کودک سه ساله ساخته شده بود که به دلیل اعتیاد پدر و مادرش معتاد بوده و برای اینکه وی ساکت باشد و کاری به آنان نداشته باشد از 6 ماهگی مواد را در داخل آب حل کرده و به خورد کودک می‌دادند.

کودک سه ساله مجبور است مواد مصرف کند چون به گفته پزشکان اگر از مواد استفاده نکند از بین می‌رود که نتیجه اشتباه والدین سبب شد این کودک نیز به اعتیاد مبتلا شود.

فیلم مستند کوتاه «میوه مسموم» در جشنواره استان قزوین حائز رتبه شده و به جشنواره کشوری راه یافته بود.

گفتنی است، 6 تا 12 تیرماه هفته مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است.

انتهای پیام/م

برچسب ها: قزوین ، اعتیاد ، نمایشگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.