سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

نصب کنتورهای حجمی برای کنترل مصرف آب کشاورزی ضروری است

فرماندار اهر نصب کنتورهای حجمی را برای مدیریت بهینه آب و کنترل مصرف آب ضروری برشمرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،رضا صدیقی، در جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان اهر بااشاره با توسعه اراضی کشاورزی به آبیاری تحت فشار و قطره ای مدیریت لازم بر مصرف آب در اراضی کشاورزی و باغی را در جلوگیری از هدر رفت آب و تلاش برای افزایش راندمان تولید بسیار موثر  عنوان کرد.

وی، گفت: متأسفانه عدم رعایت بهره برداران و برخی برداشت های غیر مجاز موجب کاهش آب کشاورزی شده و باعث می شود جمعی از بهره برداران پایاب سد با مشکل کم آبی مواجه شوند.

رئیس کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی آموزش همگانی، برگزاری دوره های کوتاه مدت و بلند مدت، نظارت جدی بر مصرف آب، تذکرهای لازم برای تعاونی های آب بران و باز دیدهای مکرر دوره ای و عدم استفاده از تجهیزات غیر استاندارد می تواند از هدر رفت آب جلوگیری کرده و امکان استفاده تمامی کشاورزان حوزه پایاب سد را فراهم نماید.

این مقام مسئول، همچنین به تفاهم نامه های امضاء شده در دومین همایش فرصت های سرمایه گذاری نیز اشاره کرد و خواستار اختصاص آب مورد نیاز این طرح ها به صورت خارج از نوبت و کمترین زمان ممکن به سرمایه گذاران این طرح ها شد.

فرماندار اهر به سرمازدگی کشاورزان در اول سالجاری، بارش تگرگ و سایر حوادث غیر مترقبه دراین شهرستان اشاره کرد و افزود: متأسفانه امسال تمامی کشاورزان منطقه با از بین رفتن محصولات باغی و قسمت قابل توجهی از محصولات زراعی با مشکل جدی مواجه هستند که امیدواریم دولت با تسهیلات لازم از این کشاورزان حمایت کند./س
 
 
برچسب ها: مصرف ، آب ، کشاورزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.