سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

ایران، میزبان دومین جمعیت بزرگ پناهندگان در جهان

رییس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در شیراز گفت: ایران، میزبان دومین جمعیت بزرگ پناهندگان در جهان است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ آرجون جین در شیراز با بیان اینکه در مقابل خدماتی که دولت ایران به پناهندگان افاغنه ارائه می دهد سازمان ملل کمترین بودجه را در اختیار دولت ایران می گذارد، گفت: امروز پناهندگان افاغنه درایران بیشترین ومطلوب ترین خدمات را دریافت می کنند.

آرجون جین افزود : جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک عضو مهم درجامعه بین الملل، بیش از سهم خود به حمایت از پناهندگان پرداخته است.

رییس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد، ایران را میزبان دومین جمعیت بزرگ پناهندگان در جهان معرفی کرد و گفت: در مدت کوتاهی که در این کشورهستیم، سخاوتمندی دولت و مردم ایران در برخورد با پناهندگان به ویژه پناهندگان افغان و عراقی را به وضوح دیده ام.

وی افزود: در کشور ایران با پناهندگان با احترام برخورد می شود و دولت هزینه، زمان و تلاش بسیاری صرف می کند تا از تحصیل، بهداشت، معیشت و امنیت پناهندگان اطمینان یابد.

آرجون جین افزود : همچنین در این کشور همواره توجه خاصی به حمایت از زنان، کودکان، افراد سالخورده و معلول پناهنده می شود و کیفیت حمایت های انجام شده در حد استانداردهای بین المللی و حتی بالاتر از آن هست.

وی، آزار و اذیت های ناشی از جنگ و خونریزی را دلیل اصلی فرار مردم کشورهایی همچون افغانستان و عراق از کشورشان و پناهنده شدن در دیگر کشورها دانست و گفت : امروز بیش از 40 میلیون نفر از روی اجبار از خانه های خود رانده شده و در دیگر نقاط جهان پناهنده شده اند که این بالاترین رقم بعد از پایان جنگ جهانی دوم در 60 سال گذشته است.

رییس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد گفت: طبق بررسی های انجام شده ، هر چهار ثانیه یک نفر در دنیا مجبور به ترک خانه و کشور خود و پناه بردن به کشور های دیگر می شود./

انتهای پیام/س
برچسب ها: میزبان ، پناهنده ، بزرگ ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.