سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

تأکید بر توجه ویژه برای توسعه کشاورزی و ایجاد صنایع جانبی کشاورزی در شهرستان اهر

نماینده مردم شهرستان های اهر وهریس در مجلس شورای اسلامی، بر توجه ویژه برای توسعه کشاورزی و ایجاد صنایع جانبی کشاورزی در شهرستان اهر تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، فلاحی، در جلسه مشترک کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی استان آذربایجان شرقی و شهرستان اهر گفت: به علت استعداد شهرستان اهر در بخش کشاورزی، توجه ویژه جهت توسعه و ایجاد صنایع جانبی و ایجاد زیرساخت ها و تأمین آب مورد نیاز را می طلبد.

وی، با انتقاد از سازمان آب منطقه ای در ارتباط با آب سد ستارخان اهر که مقداری از آن صرف مصارف صنعتی می شود گفت: متأسفانه مقدار قابل توجهی از آب سد ستارخان صرف مصارف صنعتی می شود که این امر موجب کاهش سهمیه آب مصارف کشاورزی شده و نارضایتی کشاورزان را فراهم کرده است.

فلاحی، با اشاره به اینکه آب سد ستارخان جوابگوی آب  مورد نیاز منطقه نبوده خواستار اختصاص سهمیه آب شرب از سد حاجیلار شد.

 نماینده مردم شهرستان های اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، سرمازدگی اول سال را یکی از مشکلات کشاورزان عنوان کرد و افزود: متأسفانه تمامی باغات میوه واراضی کشاورزی شهرستان اهر در این خصوص آسیب جدی دیدند که انتظار داریم دولت با تمهیدات ویژه و تسهیلات بلاعوض به کمک کشاورزان بشتابد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی نیز، از پرداخت تسهیلات بلاعوض به کشاورزان خبر داد و افزود: 85 درصد هزینه اجرای آبیاری تحت فشار بلاعوض و مابقی نیز با توافق انجام شده از تسهیلات بانکی پرداخت می شود.

فتحی، همچنین اعلام کرد با کلیه سرمایه گذاران بخش کشاورزی دومین همایش فرصت های سرمایه گذاری که تفاهم نامه باجهاد کشاورزی امضا کرده اند با ارایه تسهیلات بانکی و سایر مواردی که در حوزه وظایف این سازمان باشد همکاری خواهد شد.

معاون سازمان آب منطقه ای استان آذربایجان شرقی، نیز از صدور مجوز برای صنایع و طرح های کوچکی که نیاز به کمتر از 1000متر مکعب آب دارند بدون اخذ استعلام خبر داد.

بهجت جمال، همچنین از حضور دوره ای مسئولان سازمان آب منطقه ای استان آذربایجان شرقی، در شهرستان ها به منظور بررسی مسایل ومشکلات کشاورزان با شرکت کشاورزان و تشکل های صنفی خبر داد.

فرماندار شهرستان اهر نیز، مدیریت بهینه و مصرف صحیح آب کشاورزی را مورد تأکید قرار داد و ضرورت فرهنگ سازی در این زمینه را یادآور شد.

 صدیقی، گفت: نصب کنتورهای حجمی که برای کنترل مصرف آب در پایاب سد ستارخان اهر ضروری است و تاکنون از 3 کانال فقط در کانال یک نصب شده است که امیدواریم در 2 کانال دیگر این کنتورها نصب شود.
 
انتهای پیام/ش/ن
برچسب ها: توسعه ، کشاورزی ، صنایع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.