سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

پرداخت تسهیلات برپایی ازدواج آسان به اعضای خانه کارگر در آذربایجان غربی

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی گفت: تسهیلات برپایی مراسم عقد و ازدواج آسان به اعضای خانه کارگر در آذربایجان غربی پرداخت می‌شود

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، اسلام صادقی در نشست مشترک با اعضای هیئت مدیره کانون «تسهیل برپایی مراسم ازدواج آسان»، که در سالن جلسات خانه کارگر برگزار شده بود اظهار داشت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی رفع نگرانی‌های جوانان را در اولویت قرار دهند.

وی به انعقاد تفاهمنامه‌ با کانون «تسهیل برپایی مراسم ازدواج آسان آذربایجان غربی» اشاره کرد و افزود: این کانون بستر مناسبی برای جوانان استان به ویژه ارومیه فراهم کرده است، تا علی‌رغم مشکلات مالی و تورم موجود به سمت‌ و سوی تشکیل خانواده سوق پیدا کنند.

صادقی ادامه داد: همه اعضای خانه کارگر در صورت مراجعه به این مجموعه و دریافت معرفی‌نامه خانه کارگر، می‌توانند به کانون فوق مراجعه کرده و از خدمات مختلف آن استفاده کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی با اظهار به اینکه با مشارکت کانون فوق 9 قلم جهیزیه اقلام ضروری مانند یخچال 16 فوت، اجاق گاز شعله طرح فر، فرش 6 متری، سرویس چینی آرکوپال، سرویس قاشق چنگال 6 نفره، سرویس کارد آشپزخانه، زودپز و اتوبخار به متقاضیان اعطاء می‌شود.

وی با اظهار به اینکه اقلام فوق در ازای پرداخت فقط 2 میلیون و 948 هزار تومان در اختیار زوج‌های جوان قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: چنانچه برای خرید شخصی از بازار اقدام شود، به طور قطع به جای این مبلغ حداقل باید 15 میلیون تومان هزینه شود.

این فعال جامعه کارگری با بیان اینکه این طرح برای نخستین‌بار در آذربایجان غربی به مرحله اجرا در ‌می‌آید، بیان داشت: با همکاری این کانون هزینه مراسم عقد و عروسی ازدواج در چارچوب قانون و اصول مصوب اماکن عمومی تامین می‌شود.

وی بیان داشت: با اجرای این طرح و بدون انجام هزینه‌های میلیونی، جوانان با خاطرات شیرین، زندگی مشترک خود را آغاز می‌کنند.

صادقی انعقاد این تفاهمنامه را فصل جدیدی در ارائه خدمات به کارگران عنوان کرد و بیان داشت: کارگرانی که در واحدهای تولیدی، صنعتی و کارخانه‌های آذربایجان غربی کار می‌کنند، به دلیل حقوق معوقه، دستمزدهای ناچیز برای ازدواج، تامین جهیزیه و تحصیل فرزندان دچار مشکل می‌شوند.

وی برای رفع مشکلات جامعه کارگری از جمله مسئله ازدواج جوانان بیان داشت: امیدواریم از این رهگذر برای رفع مشکلات بی‌شمار کارگران و طبقه پایین جامعه گامی هر چند کوتاه برداریم.

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی فراهم کردن فرصت ازدواج برای فرزندان خانواده‌های کم‌برخوردار را یک خدمت قابل توجه دانست.

صادقی ادامه داد: اعضای کانون «تسهیل برپایی مراسم ازدواج آسان» در صورت داشتن کارت مهارت کارگری و دفترچه تامین اجتماعی می‌توانند، به این مجموعه مراجعه کرده و از خدمات مختلف خانه کارگر استفاده کنند.

وی پرداخت وام آسان و ارزان‌قیمت به جوانان را یکی از ضرورت‌های موجود دانست و بیان داشت: جوانان به بهانه مسائل مالی و نداشتن شغل، تشکیل خانواده را به تاخیر می‌اندازند/ش/ن.

برچسب ها: تسهیلات ، خانه ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.