سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس هیأت مدیره اتاق تعاون مرکزی ایران:

"تعاون" برای گسترش پیرو سیاست‌‌های اقتصاد مقاومتی است

عظیمی گفت: اقتصاد مقاومتی بدون حضور مردم امکان تحقق ندارد و تعاون بهترین بهانه حضور مردم در اقتصاد مقاومتی است.

ماشاء‌الله عظیمی رئیس هیئت رئیسه اتاق تعاون مرکز ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نقش اساسی تعاونی‌ها در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: در ابلاغیه اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری صورت گرفته است به حضور هر چه بیشتر مردم در عرصه‌های مختلف اقتصادی تأکید شده است.

وی ادامه داد: این امر نشان می‌دهد که اقتصاد باید مردم پایه باشد تا بتوان به حضور مردم در اقتصاد اطمینان کامل داشت.

این مقام مسئول با بیان اینکه تنها راه مطمئن کردن اقتصاد توجه ویژه به بخش تعاون است گفت: اگر بخواهیم شبکه‌های مردمی را در غالب شخصیت‌های حقوقی شکل دهیم جز تعاون راه بهتری سراغ نداریم که هم منافع را دربرگیرد و هم قوانین آن تألیف جمعی داشته باشد.
عظیمی تأکید کرد: اقتصاد مقاومتی بدون حضور مردم امکان تحقق ندارد و به همین منظور مردمی کردن اقتصاد به واسطه شخصیت‌های حقوقی و شرکت‌ها در گام اول تعاون است.

وی تصریح کرد: برای تحقق این امر ابتدا باید به زیرساخت‌ها و باور ملی توجه کرد تا در سایه اقتصاد مقاومتی، ظرفیت‌سازی‌ها به کمک بخش تعاون به حد اعلا برسد.

رئیس هیئت رئیسه اتاق تعاون مرکزی ایران اضافه کرد: با توجه به نام امسال "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" موفقیت در تعاون در سایه اقتصاد مقاومتی با حضور مردم میسر است چرا که این دو در سایه قانون و لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

وی با بیان مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی و تعاون گفت: گسترش فرهنگ کار جمعی، رقابت‌های سالم، مشوق‌های اقتصادی مطلوب، شفاف‌سازی و ترجیح اولویت‌های جمعی بر فردی از مؤلفه‌هایی است که توجه به آن سبب گسترش تعاونی‌ها می‌شود.

این مقام مسئول تأکید کرد: تعاون برای توسعه در جامعه باید به یک باور تبدیل شود تا مردم بتوانند سرمایه خود را در آن ذخیره کنند.

عظیمی در پایان گفت: شاید کاهش آمار بیکاری بهترین انگیزه برای توسعه تعاونی‌ها باشد اما تحقق این امر جز در سایه سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی امکان‌پذیر نیست.

انتهای پیام/
برچسب ها: تعاون ، اقتصاد ، ملی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.