سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رعایت اصل ظرفیت برد محیط زیست ضرورتی اجتناب ناپذیر در حوزه زیست محیطی محسوب می‌شود

رئیس اداره محیط زیست شهرستان‌های شهریار و ملارد گفت: رعایت اصل ظرفیت برد محیط زیست ضرورتی اجتناب ناپذیر در حوزه حفظ مؤلفه‌‌های حیات زیست محیطی محسوب می‌شود.

عزیز عبدزاده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، ضمن اشاره به نقش حائز اهمیت و تعیین کننده محیط زیست در جامعه و نسل‌های آینده اظهار داشت: رسالت سازمان محیط زیست همان طور که از نام آن پیداست. حفظ محیط زیست است و این حوزه دربرگیرنده‌ی تعریفی فرابخشی و همه جانبه است و مختص و منحصر به آلودگی چاه، کارخانه و یا آب نمی‌شود و در واقع این امر خطیر به مجموعه‌ای از عوامل و پدیده‌هایی که بین موجودات زنده و غیر زنده در جریان است، منتهی می‌شود.

وی در ادامه افزود: گاهأ دیده می‌شوشد که فرد یا عده‌ای برای استقرار واحدی تولیدی و صنعتی با تکیه بر این که مرکز مدنظرشان فاقد آلودگی زیست محیطی است، اصرار و تأکید بر اخذ مجوز دارد،  اما این امر، یک روی قضیه است و روی دیگر چنین تقاضایی معطوف به تبعات و عوارضی است که پس از برپایی واحدهای صنعتی و تولیدی ظهور و بروز پیدا می کند.

این مقام مسئول در ادامه و در تشریح پیامد های برپایی واحدهای صنعتی و تولیدی تصریح کرد: در حوزه‌های زیست محیطی اصلی وجود دارد تحت عنوان ظرفیت برد محیط زیست که مؤید ظرفیت اکوسیستم طبیعی در مختصاتی مشخص در جهت توامندی بالایش آلودگی است.

وی در ادامه افزود: به تبع استقرار واحد‌های صنعی فراتر از چارچوب‌های ظرفیت برد محیط زیست، به مرور زمان، منطقه‌ای که بستر استقرار چنین واحد‌هایی است را تحت الشعاع قرار می دهد، زیرا گردآوری و استقرار چنین مراکزی مستلزم تأمین نیروی انسانی، وسایل حمل و نقل و به تبع افزایش مصرف سوخت و آلودگی هوا، برپایی سوله بر روی زمینی که در بستر محیط زیست قرار گرفته، خواهد بود.
که مجموعه‌ این عوامل در بروز عوارض زیست محیطی اثر گذار خواهد بود.

عبدالزاده در ادامه عنوان کرد: اقتصاد امری خطیر، حائز اهمیت و تعیین کننده محسوب می‌شود، ا ما ضرورت نگرش و نگاه همه جانبه نیز امری ضروری به شمار می‌رود و نباید مصرف نگاه تک بعدی به اقتصاد، محیط زیست را به چالش بکشیم و مؤلفه‌های حیات جامعه و نسل‌های آینده را به خاطر بازدهی‌های مقطعی یا میان مدت تحت الشعاع قرار دهیم.

وی در پایان با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت حفظ سلامت محیط زیست و تعلق منابع به همه ملت‌ها ونسل‌های آینده خاطرنشان کرد: عمده دغدغه‌ی ما جلوگیری از بالا رفتن غیر استاندارد ظرفیت‌های برد زیست محیطی است که به طور یقین در صورت وقوع چنین نارسایی، زندگی و جان انسان‌ها و نسل‌های آینده به مخاطره می افتد و پیرو فرمایش رهبر فرزانه انقلاب که زندگی سالم، در محیط سالم امکان پذیر است و عدم نگاه تجملاتی به این حوزه حساس و حائز اهمیت نهایت سعی و تلاش خویش را در پیشبرد اهداف در جهت حفظ سلامت محیط زیست در ابعاد گوناگون به کار خواهیم بست.

انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان ، محیط ، زیست ، آلودگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.