سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیگار موجب مرگ 10 میلیون نفر خواهد شد

بر طبق برآوردها استعمال سیگار در مناطق مختلف جهان، روز به روز در حال گسترش است و تا چند سال آینده این عامل خطر، موجب مرگ حدود 10 میلیون نفر خواهد شد.

سیامک رستگاری استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در یک نگاه کلی می‌تواند گفت که استعمال سیگار، ورزش نکردن، مصرف زیاد چربی و چاقی و اضافه وزن، به عنوان عوامل خطر اصلی بیماری‌های مزمن شناخته می‌شوند.

وی با بیان اینکه بسیاری از مرگ و میرها در جهان قابل انتساب به بیماری‌هایی نظیر بیماری‌های قلبی و سرطان است، تصریح کرد: در واقع باید گفت که بسیاری از مرگ و میرها در نتیجه استعمال دخانیات به ویژه سیگار به وجود می‌آیند.

رستگاری با اشاره به اینکه در صورت ادامه روند کنونی مصرف سیگار در آاینده شاهد افزایش مرگ و میرهای ناشی از این عامل خطر خواهیم بود، تاکید کرد: برطبق برآوردها استعمال سیگار در مناطق مختلف جهان، روز به روز در حال گسترش است و تا چند سال آینده این عامل خطر، موجب مرگ حدود 10 میلیون نفر خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر سیگار به عنوان یکی از مهمترین عوامل افزایش دهنده خطر ابتلای بیماری‌های مزمن شناخته می‌شود و در آینده نزدیک ممکن است سیگار به مهمترین عامل بروز بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان و برخی دیگر از بیماری‌ها و حتی عامل اصلی مرگ و میر تبدیل شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.