سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ديده‌بان حقوق بشر، عربستان را به استراق سمع گوشيهای مخالفانش متهم کرد

دیده‌بان حقوق بشر، عربستان سعودی را به استراق سمع گوشیهای مخالفانش متهم کرد.

 به گزارش  سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، دیده بان حقوق بشر عربستان سعودی را به استراق سمع گوشیهای مخالفانش متهم کرد.

دیده بان حقوق بشر با انتشار گزارشی مقامات عربستان سعودی را متهم کرد گوشیهای مخالفان خود را هک می‌کنند تا به اطلاعات مربوط به اعتراضات ضد رژیم دست پیدا کنند. این سازمان که مقر آن در نیویورک است اعلام کرد دولت عربستان سعودی باید درباره اینکه گوشیهای تلفن همراه مخالفان خود را زیر نظر دارد و استراق سمع می‌کند، شفافیت داشته باشد.

 گفته می‌شود مقامات رژیم عربستان این کار را از طریق انتشار نرم افزارهایی ویژه انجام می‌دهند. این نهاد تاکید کرد رژیم عربستان سعودی این کار را بیشتر درباره ساکنان منطقه قطیف در استان شرقی عربستان انجام می‌دهد. این منطقه از فوریه 2011 صحنه تظاهرات گسترده ضد رژیم بوده است.

نرم افزارهای جاسوسی به مقامات رژیم اجازه می‌دهد به تاریخچه فعالیت‌ها، پیامک ها، شماره تلفن‌ها، ایمیل‌ها و فایل‌های مربوط به شبکه‌های اجتماعی افراد دسترسی داشته باشند. این نرم افزار همچنین می‌تواند بدون اطلاع صاحب تلفن همراه عکس بگیرد و مکالمات او را به مرکز کنترل گزارش کند. گروههای حقوق بشری رژیم عربستان را برای سرکوب فعالان اینترنتی متهم می‌کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.