سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عراق جدید و طرح قدیم

"عراق جدید"، اصطلاحی است که به تازگی ظهور کرده و در جلسات مختلف و پشت درهای بسته بررسی می شود؛ آنچه در زمان اشغال میسر نشده، امروز از طریق گروه های تروریستی ممکن شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "روزنامه الثوره"؛ هنگامیکه مسوولان غربی با دست نشانده های خود در منطقه دیدار می کنند، کنترل زبان خود را از دست می دهند و  ماهیت حقیقی خود را آشکار می‌سازند.

مساله تنها به لغزش زبانی ساده که برخی از غربی ها  ، محدود نیست، بلکه تمایل آنها به ایفای نقش هایی که متغیرات جدید در سطح منطقه آن را ایجاب میکند، را نشان می‌دهد. 

عراق جدید، اصطلاحی است که به تازگی ظهور کرده و در جلسات مختلف و پشت درهای بسته بررسی می شود، حتی برخی که در آغاز مخالف آن بودند، از موضع خود عقب نشینی کرده و از مسوولیت بررسی آن شانه خالی می‌کنند.

بنابراین، عراق که به تازگی از مصیبت های اشغال آمریکا خارج شده است و طرح های تقسیمی را پشت سر گذاشته است، دوباره گرفتار چنین طرح هایی شده و در آستانه ی فروپاشی قرار گرفته است. آنچه در زمان اشغال میسر نشده و با حضور نظامی مستقیم امریکا ممکن نبوده، امروز از طریق گروه های تروریستی ممکن شده است.

نکته  قابل توجه این است که در واقع، اقدامات داعش، با طرح های قدیمی گذشته هماهنگی دارد، بویژه اینکه در سوریه شکست خورده و و اکنون عراق را به عنوان جایگزینی برای آن انتخاب کرده اند و گروه های تروریستی داعش را در آن پراکنده اند تا به این هدف خود دست یابند.

"عراق جدید" عنوانی است که برای زنده کردن طرح های قدیمی کهنه شده ایجاد شده و تلاشی ناامیدانه برای تحریک طرف های افراطی و سلفی، پس از آنکه در گذشته شکست خورده، می باشد که امروز سعی دارد با به کارگیری گروه های تروریستی و برخی دست نشانده های خود در منطقه،به این هدف دست یابد.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.