سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد/

نشست هم اندیشی پدر ادبیات کودک و نوجوان در یزد/یزد میزبان جشنواره بین المللی قصه گویی کودکان

نشست هم اندیشی به منظور برگزاری همایش ملی بزرگداشت استاد مهدی آذر یزدی پدر ادبیات کودک و نوجوان ایران با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی بین کودکان با حضور نخبگان هنری و فرهنگی دربنیاد نخبگان یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

دکتر امیریان در تبیین اهداف این نشست اظهار کرد: با توجه به پایین بودن سرانه مطالعه جوانان و نوجوانان کشور و نظر به الگو سازی استاد آذر یزدی بر آن شدیم تا در قالب همایش پاسداشت آذر یزدی با برنامه هایی از جمله برگزاری مسابقه به ترویج فرهنگ کتابخوانی بین آحاد جامعه خصوصا جوانان و نوجوانان اقدام نمائیم و این نشست در راستای هم اندیشی برای برگزاری هر بهتر این رویداد ملی است.

رئیس بنیاد نخبگان یزد در ادامه عنوان کرد: نخبگان هنری خصوصا شاعران و داستان سرایان یزدی باید تکریم شوند و از ظرفیت آنان در بنیادنخبگان استان یزد استفاده شود. همچنین شناسایی استعدادهای یزدی و حفظ و نگهداری آنان باید مد نظر قرار گیرد و تعامل بین نخبگان یزدی و چهره های درخشان کشوری نیز وجود داشته باشد.

وی در خصوص اهمیت کتاب افزود: چرا کتاب را وقف نکنیم و هدیه های ما کتاب نباشد؟ ما بایدبرای شناخت بیشتر بزرگان ملی و مذهبی در ایامی که متعلق به آنان است، کتاب های مربوط به آنان را مطالعه کنیم. باید موجی در خانه ها ایجاد شود که قفسه ی کتاب در همه خانه ها وجود داشته باشد و حتی کتاب را به عنوان جایزه به برگزیده های مسابقات بدهیم.

چاپ مجدد 3 کتاب آذر یزدی از جمله سمرقند و عشق- مثنوی بچه های خوب با حمایت بنیاد نخبگان و ایجاد نمایشگاه کتاب آذر از پیشنهادات حسین مسرت پژوهشگر و محقق یزدی در این نشست بود.

نماینده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این جلسه خاطر نشان کرد: در راستای مطالعه، باید به شیوه های متعدد ترویج کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان اهمیت بدهیم و بیشتر به دانایی اهمیت بدهیم و آن را ترویج دهیم و به ارزش دانایی در جامعه توجه کنیم .

تهیه کلیپ 5 دقیقه ایی از زندگی آذر یزدی

مهدی آرائی در خصوص همایش آذر یزدی اظهار کرد: در این خصوص کانون پرورشی فکری کودک ونوجوان، مجموعه موسیقایی نمایشی به نام قند وعسل بر اساس داستان قند و عسل آذر یزدی را سه شب اجرا کرد که این مجموعه قابلیت بازنگری دارد و کانون در صورت تمایل بنیاد آمادگی لازم را برای اجرای دوباره در این همایش دارد.

آرایی اضافه کرد : هرساله در کشور، جشنواره بین المللی قصه گویی برگزار می شود که امسال هنوز هیچ استانی متولی این امر نیست که ما می توانیم از این فرصت استفاده کنیم و این همایش به سمت یزد بیاوریم و به نام همایش بین المللی آذر یزدی و در دوبخش آزاد و با موضوع آذر یزدی برگزار کنیم.

وی ابراز کرد :کانون پروبارشی فکری کودک ونوجوان یک کلیپ مستند 5دقیقه ای تولید شده با موضوع زندگی آذر یزدی تهیه نموده که در همایش به نمایش خواهد گذاشت .

پیشنهاد تهیه فایل صوتی از کتابهای آذریزدی و قرار دادن آن در اختیار مخاطبان کودک ونوجوان و همچنین اهدای جایزه آذر به بهترین شیوه معرفی آذر یزدی و اهدای نشان آذر، همچنین معرفی یک روز در هفته کتاب و کتابخوانی به نام آذر از پیشنهادهای دیگر وی بود . /س

برچسب ها: جشنواره ، قصه گویی ، یزد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.