سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/رييس ستاد اقامه نماز کشور :

فرهنگ سازي در موضوع زکات بايد جدي گرفته شود

رییس ستاد اقامه نماز کشور گفت :اگر مردم زکات دهند مسلمان فقیری در جامعه وجود نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،حجت الاسلام محسن قرائتی در همایش زکات در مشهد افزود : موضوع زکات و فرهنگ سازی در این زمینه باید جدی گرفته شود ضمن اینکه اولویت نخست هزینه کرد زکات فقرا و نیازمندان است و همچنین بعد از آن از محل وجوه زکات می توانند مساجد مورد نیاز مناطق مختلف خود را احداث کنند.

وی گفت : زکات همتای نماز است و در 27 جای قرآن کریم این کلمه در کنار کلمه نماز قرار گرفته است و 32 بار کلمه زکات در قرآن و به همین میزان برکت عنوان شده که این بیانگر اهمیت و تاثیر مثبت آن بر زندگی است.

رییس ستاد اقامه نماز کشور گفت : خراسان رضوی در نخستین گام باید ساخت حداقل 10 مسجد را در نقاط مختلف روستایی استان بر عهده بگیرد.

حجت الاسلام قرائتی افزود : از اقدامات مهم امروز ما قرآن آموزی است که همه افراد بتوانند قرآن را بدون غلط بخوانند ضمن آنکه افراد توانمند در این حوزه را نیز شناسایی تا در آموزش ها کمک کنند چرا که مشکلات کنونی بشر به علت بی اطلاعی از قرآن است.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به وجود 12 میلیون کودک و نوجوان در کشور گفت : باید یک نهضت قرآنی در جامعه برای ارایه این آموزش ها راه اندازی شود.

حجت الاسلام قرائتی همچنین بر نماز آموزی ، امر به معروف و نهی از منکر و آداب میهمان تاکید کرد.

انتهای پیام//س

برچسب ها: فرهنگ ، زکات ، فقیر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.