سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

توصیه کارشناسان به مبتلایان به بزرگی خوش خیم پروستات

مبتلایان به بزرگی خوش خیم پروستات از مصرف نوشیدنی های کافئین دار بپرهیزند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ کارشناس کمیته تجویز و مصرف منطقی داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به بیماران مبتلا به بزرگی خوش خیم پروستات، توصیه کرد: از نوشیدن مایعات به خصوص نوشیدنی های کافئین دار بپرهیزید و چند ساعت قبل از خواب، هیچ مایعاتی ننوشید.

 وی افزود: بزرگی خوش خیم پروستات عارضه ای خوش خیم است که به سرطان پروستات منجر نمی شود و علت اصلی وقوع آن افزایش سن و هورمون ها است، همچنین پژوهشگران معتقدند که وجود سابقه خانوادگی در افزایش احتمال وقوع این عارضه دخیل است.

کارشناس کمیته تجویز و مصرف منطقی داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص علایم این بیماری، گفت: نیاز مکرر به ادرار کردن به ویژه هنگام شب، فوریت و منقطع بودن جریان ادرار و دیر شروع شدن جریان ادرار، مهم ترین علایم بیماری بزرگی خوش خیم پروستات است.

دکتر بهداد انجام تست های ادراری و معاینه های خاص را در تشخیص این عارضه موثر دانست و ادامه داد: برای درمان این عارضه، دو دسته داروی اصلی وجود دارد و امروزه درمان های مختلف جراحی نیز می توانند با عارضه بسیار کمتر و سریع تر در درمان این بیماری مؤثر باشند.

وی با اشاره به دیگر توصیه هایی که لازم است مبتلایان به این بیماری رعایت کنند، افزود: بهتر است این بیماران از مصرف داروهای سرماخوردگی و آنتی هیستامین دکونژستانت خودداری کنند، زیرا این داروها علایم BPH را تشدید کرده و می توانند موجب کاهش میزان ادرار و ناراحتی و تکرر دفع شوند، همچنین لازم است پس از هر بار تخلیه مثانه، چند لحظه دیگر هم صبر کرده و استراحت کنند، سپس دوباره سعی بر ادرار کردن شود تا با این کار مثانه کاملاً تخلیه شده و تعداد دفعات ادرار در طول روز کاهش یابد.

کارشناس کمیته تجویز و مصرف منطقی داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز یادآور شد: کاهش استرس با انجام ورزش های مرتب و پیاده روی های منظم در محیط های آرام بخش مثل فضای باز می تواند به کاهش تعداد دفع روزانه ادرار کمک کند./س

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.