سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روزنامه الاخبار مدعی شد؛

"ابراهیم الجعفری" بیشتری شانس را برای رسیدن به پست نخست وزیری عراق داراست

روزنامه الاخبار لبنان در مطلبی از ابراهیم الجعفری به عنوان گزینه جدی برای پست نخست وزیری عراق نام برد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛روزنامه الاخبار لبنان روز شنبه در مطلبی با اشاره به اینکه نامزدهای جانشینی "نوری المالکی" به عنوان نخست وزیر عراق به سه نامزد منحصر شده است، نوشت: "ابراهیم الجعفری" نخست وزیر سابق عراق بیشتری شانس را نسبت به "عادل عبدالمهدی" معاون رییس جمهوری سابق و "احمد الچلبی" رییس ائتلاف ملی این کشور برای کسب تصدی نخست وزیری عراق داراست.

این روزنامه در ادامه به نقل از منابع نزدیک به دفتر مرجعیت عراق نوشت: رایزنی‌ها بین نجف و بغداد متوقف نشده و رهبران ائتلاف ملی عراق، "آیت الله سیستانی" را در جریان آخرین گفتگوهای خود قرار دادند.

این منابع آگاه با اشاره به دور شدن اعضای حزب الدعوه الاسلامیه و "طارق النجم" که از نزدیکان نخست وزیر عراق به شمار می‌رود، از نامزدهای پست نخست وزیری این کشور، افزودند: مرجعیت بر توافق بر سر یک نامزد در روز شنبه با هدف آغاز مذاکرات در مورد تشکیل دولت جدید و متقاعد کردن احزاب دیگر بر سر این نامزد تا پیش از تشکیل جلسه مجلس در روز سه شنبه اصرار ورزیده است.

روزنامه الاخبار در پایان نوشت: انتظار می‌رود گروه‌های سیاسی عراق بر سر نام "ابراهیم الجعفری" و یا "عادل عبدالمهدی" برای پست نخست وزیری این کشور تا پایان روز شنبه به توافق دست یابند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.