سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کانترپانچ :

اسرائیل همواره نیازمند یک "تهدید خارجی"‌ ساختگی است

اسرائیل تلاش می کند بیش از پیش بر وجود یک "‌تهدید خارجی برای موجودیت "‌خود تاکید کند تا بتواند به جنایاتش در سراسر دنیا ادامه دهد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از کانترپانچ ؛‌ این پایگاه خبری در مقاله ای به قلم "‌اندرو لوین "‌ نوشت :‌ یکی از ابزارهایی که مقامات رژیم صهیونیستی برای القای سیاست های خود و نیز توجیه بخش های جنایت بار و غیرمحرمانه از آن استفاده می کنند رسانه های اجتماعی است . رسانه های وابسته به تل آویو که غالبا در کشورهای غربی به عمده فعالیت خود مشغولند همواره القای وجود تهدیدات خارجی برای اسرائیل را در برنامه های کاری خود دارند . 

در این مسیر تل آویو تمرکز فراوانی بر حمایت های دیپلماتیک ،‌ نظامی و اقتصادی غرب و بخصوص آمریکا دارد . به گفته سردمداران این رزیم بسیاری از برنامه ریزی ها وطرح های تل آویو با  اتکا بر حمایت های غرب اجرا می شوند . 

در ادامه این مقاله آمده است : این نکته بسیار حائز اهمیت است که بدانیم دولت های غربی از پروژه های استعماری در قلب خاورمیانه که توسط تل آویو اجرا می شود ،‌ حمایت می کنند . آنها بطور غیرمستقیم و با حمایت های بین المللی خود از اسرائیل از شهرک سازی های این رژیم حمایت می کنند . 

از جمله تهدیداتی که رژیم صهیونیستی از آنها بعنوان ابزاری برای توجیه خشونت ها و جنایات بین المللی خود استفاده می کند می توان به برنامه هسته ای ایران ،‌ فلسطین و دولت حماس و حکومت بشار اسد در سوریه اشاره کرد . اما زمان تغییر می کند و این بهانه ها نمی توانند برای تمامی دوره ها بعنوان تهدید جعلی به اذهان عمومی دنیا معرفی شوند . در واقع تل آویو همواره باید در حال تولید تهدیدات ساختگی جدید طبق زمان حال خود باشد . این کار بیشتر به یک طنز مسخره می ماند . 

آسانتر از هر موضوعی این است که کل جهان عرب را دشمن اسرائیل جلوه دهند . این کار علاوه بر این که کاملا غیرحقیقی است ، طی چندین دهه از سوی تل آویو قابل اجرا نبود . پس از قرار داد صلح "‌کمپ دیوید " میان اسرائیل و مصر یکی از کشورهای بزرگ عربی از دایره تهدیدات ساختگی تل آویو خارج شد . 

این قرارداد نشان دهنده تغییر تازه ای در روند تهدیدات اسرائیل بود . پس از مصر ، سوریه در راس توهمات دشمن ساز سردمداران اسرائیلی قرار گرفت . شاید بتوان به گفته بسیای از کارشناسان ایمان آورد که هرگونه تلاش برای براندازی دولت بشار اسد در ظاهر به سود تل آویو است اما حقیقتا مقامات این رژیم را وادار می کند تا بدنبال تهدید تازه ای بگردند تا بهانه اقدامات خود قرار دهد . 

در انتهای این مقاله آمده است :‌ اردن ،‌ قطر و دیگر کشورهای عربی نیز از ابتدا بعنوان دشمنان تل آویو معرفی شدند اما طی سالهای مختلف و آشتی آنان با رژیم صهیونیستی این بهانه ها را از دست اسرائیل درآورد . اکنون برنامه هسته ای ایران و حکومت در این کشور بعنوان بهانه و آلت دست اساسی برای سردمداران اسرائیل قرار گرفته تا در سایه آن بتواند به تهدید امنیت ،‌ صلح و ثبات در سطح بین الملل بپردازد . 

مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای 5+1 که به احتمال فراوان در نهایت به توافقی جامع و نهایی ختم شود عاملی برای هراس و نگرانی اسرائیل تبدیل شده چرا که با تحقق این توافق یکی دیگر از بهانه های بزرگ رژیم صهیونیستی برای سالها خشونت و جنایت از بین می رود . 



انتهای پیام /
برچسب ها: اسرائیل ، تهدید ، خارجی ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.