سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در نخستین ماه تابستان؛

مانور بزرگ زلزله و تخلیه امن اضطراری در بازار بزرگ تهران برگزار می‌شود

ستاد مدیریت بحران منطقه 12 خبر داد: مانور بزرگ زلزله و تخلیه امن اضطراری در بازار بزرگ تهران به منظور آمادگی هر چه بیشتر کسبه بازار هنگام مقابله با بحران، حوادث و بلایای طبیعی برگزار خواهد شد.

دانیال محمد حسینی دبیر و جانشین شهردار در ستاد مدیریت بحران منطقه 12 در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،‌ گفت: برگزاری مانور بزرگ زلزله و تخلیه امن اضطراری در بازار بزرگ تهران در دستور کار ستاد مدیریت بحران منطقه 12 قرار دارد.

وی ادامه داد: این طرح همزمان با نخستین ماه تابستان تیر ماه سال 93 به منظور آمادگی هر چه بیشتر کسبه بازار و شهروندان هنگام مقابله با بحران، حوادث و بلایای طبیعی از جمله زلزله در دست اجرا است.

محمد حسینی اظهار داشت: در این طرح کمیته‌های تخصصی اورژانس، آتش‌نشانی، آب، برق، گاز، مخابرات،‌ راهور، نیروی انتظامی، کارشناسان ستاد مدیریت بحران و گروه‌های دوام منطقه 12 مشارکت و همکاری دارند.

وی با اشاره به اقدامات اجرایی این طرح افزود: برگزاری مانور بزرگ زلزله و تخلیه امن اضطراری در بازار بزرگ تهران بر اساس سناریوی از پیش تعیین شده در مقیاس چهار ریشتر، بررسی،‌ ارزیابی و تخمین تأثیر زلزله‌ای در این مقیاس بر میزان خسارت و تخریب بازار بزرگ تهران، انجام عملیات امداد و نجات، حمل مصدوم،‌ انتقال بیماران به نزدیک‌ترین مرکز درمانی، آواربرداری و ... از اقدامات اجرایی این طرح است.

محمد حسینی خاطرنشان کرد: برگزاری نشست تخصصی نمایندگان کمیته‌های تخصصی امداد و نجات و مدیریت بحران،‌ کارشناسان مدیریت بحران و گروه‌های دوام پیرامون نقاط ضعف و قوت مانور زلزله و تخلیه امن اضطراری در بازار بزرگ تهران از اقدامات دیگر ستاد مدیریت بحران منطقه 12 است.

انتهای پیام/

برچسب ها: مانور ، زلزله ، تخلیه ، بازار ، حوادث
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.