سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کودکان نیازمند قصه‌های جذاب هستند

"فاطمه سرمشقی" گفت: استفاده از تکنولوژی و شیوه‌های خلاق می‌تواند کودکان را مجذوب قصه‌های ایرانی کند.

فاطمه سرمشقی نویسنده کودک و نوجوان، در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: قصه‌گویی برای کودک و نوجوان، بی‌گمان در پرورش مخاطبان، نویسندگان و منتقدان جدی‌تر در سال‌های آینده موثر خواهد بود.

وی همچنین ادامه داد: با نزدیک شدن به زندگی، شرایط و فضای ذهنی و عاطفی کودکان و نوجوانان این دوره و بهره‌گیری از شیوه‌های خلاق‌تر و روز‌آمد و همچنین توجه به میراث ادبی وداستان‌های ملی، می‌توان کودکان را علاقمند قصه‌های ایرانی کرد.

«سرمشقی» در خصوص توجه کودکان به پیشرفت‌ها و تکنولوژی‌ها بیان کرد: کودکان و نوجوانان ما به قصه‌های خارجی به خاطر جذابیت‌های انیمیشنی، بازی‌های کامپیوتری، اسباب‌بازی‌های شخصیت‌ها و برچسب‌ها علاقمند‌ترند. برای اینکه کودکان ایرانی به قصه‌ها و داستان‌های ایرانی ترغیب شوند، باید از تکنولوژی‌های روز در تولید آثار کودکان استفاده کنیم.

این نویسنده افزود: همچنین انیمیشن، سینما و محصولاتی از این دست که بر مبنای ادبیات داستانی و روایی است، باید با توجه به امکانات و قابلیت‌های جدید وبا بهره‌گیری از میراث کهن، به روز شوند.

وی در مورد آموزش از طریق قصه به کودکان عنوان کرد: آموزش مستقیم به کودکان، راه مناسبی نیست. قصه‌خوان در مدارس در صورتی که به یک کار فرمایشی و تحمیلی تبدیل نشود، می‌تواند راه‌گشای توجه آنها به کتاب و ادبیات شود.

«سرمشقی» ادامه داد: پدران و مادران جوان اغلب آشنایی کافی با قصه‌گوی ندارند و باید آموزش و راهنمایی‌های لازم را در اختیارشان قرار داد.


انتهای پیام/ اس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.