سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

باز شدن مرزها و رونق اقتصاد بین المللی ، اصلی ترین راه خروج از رکود

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به رکود در اقتصاد کشور و مشکلات حاصل از آن گفت: اصلی ترین راه خروج از رکود ، باز شدن مرزها و رونق اقتصاد بین المللی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، محسن جلال پور در همایش تجلیل از تلاشگران نمونه عرصه صنعت و معدن ، با اعلام اینکه رکود اقتصاد ، مشکلات زیادی را در عرصه کسب و کار به وجود می آورد ، افزود: اگر تقاضای خارجی را افزایش دهیم ، نه تنها تورم افزایش نمی یابد ، بلکه موجب رونق نیز می شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان خاطرنشان کرد: در این فضا وظیفه بخش خصوصی ، استفاده از امکان به وجود آمده است که باید حداکثر تعامل را در ارتباطات به وجود آمده داشته باشند.

جلال پور با اعلام اینکه اعتقاد و اعتماد به بخش خصوصی لازمه بستر تعاملات بین المللی است ، گفت: بخش خصوصی در همه ابعاد بین المللی باید وارد شود.

وی افزود: رونق بدون تورم ، در سایه نگاه به صادرات اتفاق می افتد و این فضای بین المللی را می طلبد ، که هم اکنون دولت به آن خوب پرداخته است.

جلال پور با بیان اینکه خواسته فعالان اقتصادی این است که نگاه جدی به خروج از رکود باشد ، تصریح کرد: اگر به سرعت به این سمت نرویم ، همه واحدهای اقتصادی، اشتغال و... با مشکل مواجه می شوند و سایه سنگین تورم بر می گردد.

وی با تأکید بر استفاده از توان کشور برای خروج از رکود یادآور شد: باید به صنعت گردشگری کشور و استان با دید جدی تری نگاه کنیم که با ایجاد اشتغال در این حوزه و وارد شدن ارز به کشور، مشکل واحدهای تولیدی رفع می شود.

جلال پور در بخش دیگری از سخنانش افزود: در ماههای گذشته به علت انسجام و همراهی مسئولان ، شاهد دستاوردهای خوبی در این استان بوده ایم.

وی ابراز امیدواری کرد: این وحدت و همدلی همچنان ادامه داشته باشد تا شاهد توسعه ی استان باشیم./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.