سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری چهارمین کارگاه اجرای طرح های مدیریت مناطق چهارگانه

انتظار می رود حاضرین در این کارگاهها پس از اتمام دوره با زمینه های مشارکت جوامع محلی ، نحوه مشارکت آنان در اجرای برنامه ها و فعالیت های مربوط به طرحهای مدیریتی مناطق آشنا گردند

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، فرید معاون دفتر زیستگاهها و امور مناطق تصریح نمود: این کارگاه چهارمین کارگاه از مجموعه کار گاه های منطقه ای با هدف اجرایی نمودن طرحهای مطالعات مناطق چهارگانه با تاکید بر مشارکت جوامع محلی می باشد .
 
وی ادامه داد: انتظار می رود حاضرین در این کارگاهها پس از اتمام دوره با زمینه های مشارکت جوامع محلی ، نحوه مشارکت آنان در اجرای برنامه ها و فعالیت های مربوط به طرحهای مدیریتی مناطق آشنا گردند .
 
داودی مدیر طرح های مدیریت مناطق چهارگانه عنوان نمود:  مشارکت جوامع محلی و سمن ها در کارگاه های مربوطه به منظور بهره گیری از نظرات و توان آنان مد نظر قرار گرفت و چالشهای موجود در اجرای این طرحها مورد بررسی و راهکارهایی برای بهره گیری از قابلیتها و توانمندی های سمن ها و جوامع محلی مطرح گردید .
 
مدیر طرحهای مدیریت مناطق چهارگانه خاطر نشان کرد: امروزه مدیریت مناطق حفاظت شده بدون حضور جوامع محلی و سمن ها پایدار نمی باشد و انتظار داریم در این رویکرد و دیدگاه شاهد تحولی در مدیریت بهینه مناطق چهارگانه ، ساماندهی وضعیت معیشت جوامع محلی باشیم و در مسیر ارتقاء رتبه جهانی محیط زیست گام برداریم .

این کارگاه تخصصی با حضور کارشناسان محیط زیست استانهای اصفهان ، بوشهر ، سیستان و بلوچستان ، کرمان ، هرمزگان و یزد به میزبانی استان فارس و مشارکت سمن های زیست محیطی فعال منطقه ای و کشوری و نمایندگان جوامع محلی در پارک ملی بمو در حال برگزاریست .
 
با توجه به تاکید معصومه ابتکار ریاست سازمان در راستای اجرایی نمودن طرح های مدیریت مناطق ، قصریانی مدیرکل دفتر زیستگاهها و امور مناطق در پیامی ، ضرورت و اهداف مورد نظر از برگزاری کارگاههای منطقه ای را تشریح و تاکید داشتند که فعالیت های ذیل برنامه های طرح مدیریت از طریق استانها مورد پیگیری قرار گیرد .

انتهای پیام/

 

برچسب ها: جوامع ، زیستگاه ، راهکار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.