سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پس از استقلال اسکاتلند،

انگلیس دیگر "امپراطوری متحده" نام نخواهد داشت!

پس از استقلال اسکاتلند، دیگر انگلیس یک "امپراطوری متحده" محسوب نخواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بی‌بی‌سی، "امپراطوری متحده" یا "United Kingdom" نامی است که انگلیس سال‌ها با آن شناخته می‌شود و گاه نیز این کشور تنها UK خطاب می‌گردد. اما با استقلال اسکاتلند، آیا انگلیس می‌تواند هم‌چنان این عنوان را حفظ کند؟

هم‌اکنون بسیاری از گروه‌ها و روزنامه‌های حامی استقلال در اسکاتلند، از  rUK یعنی کشورهای بریتانیا به جز اسکاتلند (the Rest of the UK) استفاده می‌کنند. علاوه بر این، چارلز مور، مقاله‌نویس یکی از روزنامه‌های انگلیس، استفاده از "امپراطوری متحده سابق" (Former UK) را پیشنهاد کرده است. با این وجود، به عقیده کارشناسان، باید به دنبال نام تازه‌ای بود و به استفاده از UK پایان داد.

این در حالی است که نمایندگان پارلمان انگلیس با این طرح به شدت مخالفت کرده‌اند و خواستار ادامه استفاده از این عنوان شده‌اند. برخی دیگر از کارشناسان انگلیسی، استفاده از "بریتانیای کبیر" یا GB را به جای UK برگزیده‌‌اند، اما به دلیل اینکه این اصطلاح  تاکنون برای اشاره به مناطقی چون ایرلند به کار نرفته است، قابل استفاده به نظر نمی‌رسد. 

علاوه بر تغییر نام، استقلال اسکاتلند موجب خواهد شد انگلیس تغییرات عمیقی در قانون اساسی خود ایجاد کند. همه‌پرسی استقلال اسکاتلند در تاریخ 18 سپتامبر سال جاری  برگزار خواهد شد.




انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.