سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

معر فی خراسان رضوی به عنوان استان پنجم کشور در زمینه سرمایه گذاری صنعتی

استان خراسان رضوی با برخورداری از 100 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری صنعتی بعد از استانهای خوزستان، تهران، اصفهان و بوشهر رتبه پنجم سرمایه گذاری صنعتی را در کشور دارد.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت خراسان رضوی در گفتگو باخبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،گفت : بیش از 90 درصد سرمایه گذاری صنعتی خراسان رضوی متعلق به بخش خصوصی و در حوزه صنایع کوچک مانند مواد غذایی، ماشین سازی و قطعات خودرو می باشد.

راضیه علیرضایی ، با اشاره به اینکه عمده سرمایه گذاری صنعتی در چهار استان دیگر کشور متعلق به بخش دولتی است ، گفت: با بهره برداری از طرح 10 میلیون تن فولاد در منطقه سنگان خواف فاصله خراسان رضوی در سرمایه گذاری صنعتی دولتی با سایر استانها کاهش می یابد.

وی اظهار کرد: خراسان رضوی دارای شش هزار و 121 پروانه صنعتی با اشتغال مستقیم 203 هزار و 900 نفر است.

علیرضایی گفت: استان خراسان رضوی ، 10 درصد از تولید سیمان، 10 درصد تولید خودرو سواری، 18 درصد از تولید سیم و کابل، 20 درصد تولید قطعات خودرو و 25 درصد تولید کلید و پریز کشور را دارد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: بیشترین سرمایه گذاری صنعتی خراسان رضوی مربوط به صنایع فلزی است و کانی های غیر فلزی مانند سیمان، کاشی، سرامیک و ظروف چینی در جایگاه دوم و صنایع غذایی در جایگاه سوم سرمایه گذاری صنعتی استان قرار دارند.

انتهای پیام/ش/ن

برچسب ها: سرمایه ، صنعتی ، خراسان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.