سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

داشتن چشم انداز و نگاهی خلاقانه از شاخص های مهم روابط عمومی ها است

مشاور و مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران گفت: داشتن نگاهی خلاقانه و چشم انداز طولانی مدت از شاخص های قابل توجه و مهم در روابط عمومی ها است.

ˈعلیرضا مهدوی شاهرودیˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن به اهمیت جایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی تاکید کرد.

وی به پیش رو بودن ماه مبارک رمضان و ماه بندگی الهی اشاره کرد و افزود: خداوند متعال ماه مبارک رمضان را برای تمامی آفرینش به عنوان ماه میهمانی الهی معرفی نموده و این نشان از نظر لطف الهی به تمامی بندگانش است که می توان از این ماه نهایت استفاده را برد و از برکات آن بهره مند شد.

مشاور استاندار و مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران در ادامه به توسعه روزافزون جایگاه ارتباطات و اطلاع رسانی اشاره کرد و گفت: امروزه در دورانی زندگی می کنیم که نه فقط نسبت به ده سال گذشته بلکه نسبت به سال گذشته نیز فاصله بسیاری از نظر توسعه جایگاه ارتباطات و اطلاع رسانی دیده می شود، زیرا سرعت و شتاب این مهم به صورت لحظه به لحظه شده است.

مهدوی شاهرودی بیان کرد: رسانه ها زمانی تنها جایگاه نوشتاری و چاپ نشریات را به عهده داشتند، ولی امروز علاوه بر تقویت رسانه های دیداری و شنیداری شاهد توسعه رسانه های مجازی در جهان هستیم و این انقلاب را نمی توان کنترل کرد، بلکه باید به پیش رفت.

این مقام مسوول با بیان اینکه امروز برای کسب اطلاعاتی از یک منطقه دور نیازمند سفرهای طولانی نیستیم، ادامه داد: وجود نرم افزارها و فضاهای مجازی در رایانه ها و تلفن های همراه این امکان را به کاربردان داده است تا با کمترین هزینه و وقت از بهترین امکانات و اطلاعات برخوردار شوند.

مشاور استاندار و مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران با بیان اینکه متاسفانه رویکرد برخی از افراد در داخل کشور مخالفت با پیشرفت فناوری اطلاعات است، افزود: در کلام چنین افرادی بسیار بیان شده که استفاده از برخی فضاهای مجازی و نرم افزارها فاصله گرفتن از اعتقادات و صدمه زدن به باورها است، ولی در حقیقت حضور در اینگونه فضاها می تواند برخی راه ها و فعالیت های غیر اسلامی را محدود و با آن مقابله کند.

مهدوی شاهرودی ادامه داد: نباید شبکه های اجتماعی امروز را که همچون فیس بوک دارای بیشترین بازدید کننده از بین سایت های جهان را در ایران دارد از خود دور کنیم، بلکه باید با حضور در این فضای مجازی در مقابل توهین ها و ترویج باورهای غیر اسلامی ایستاد.

وی بیان کرد: هیچ انسان عاقل و معتقدی پذیرای آسیب های اجتماعی نیست، ولی این فضاها و ابزارها قابلیت استفاده صحیح و مدیریت را دارند تا بتوانیم از روشی اصولی در مقابل 165 شبکه ماهواره ایی فارسی زبان که امروز علیه کشور و اعتقادات پیش می رود، مقابله کرد.

این مقام مسوول در ادامه به شاخص های مهم مورد توجه توسط روابط عمومی ها اشاره کرد و گفت: داشتن رویکرد خلاقانه، داشتن اطلاعات کافی از مسائل بومی، ملی و بین المللی، پرهیز از رویکرد یک طرفه، داشتن چشم انداز کوتاه مدت و بلندمدت و نیز داشتن رویکرد ارزش آفرین از شاخص هایی است که لازمه توجه روابط عمومی ها می باشد.

این مقام مسوول گفت: روابط عمومی ها چشم بینا، زبان گویا و مغز متفکر مدیران دستگاه های اجرایی هستند که می توانند با داشتن ارتباطی سازنده بین مردم و مسوولان، در جهت توسعه کشور تلاش کنند./س


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.