سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اداره خدمات بهداشت حرفه ای و مشاغل کار وزارت بهداشت:

شیوع بیماری‌های شغلی در مردان بیشتر از زنان است

عزتیان گفت: براساس مزیت‌هایی که به صورت فصلی جمع آوری می شود و در وزارت بهداشت مورد تحلیل قرار می گیرد و به مرکز سلامت ارسال می شود، می توانیم اظهار نظر کنیم که چه تعداد افراد به چه بیماری هایی مبتلا هستند.

رضا عزتیان رئیس اداره خدمات بهداشت حرفه‌ای و مشاغل کار وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: ما فرمهایی داریم که به صورت فصلی آمار بیماری های شغلی را جمع آوری می کند و مورد تحلیل در وزارت بهداشت قرار می گیرد اما این به معنای آمار دقیق از بیماری های شغلی در کشور نیست زیرا بیماری های شغلی معمولا تحت تاثیر بسیاری از بیماری های دیگر قرار می گیرند.

وی افزود: چیزی که اکنون برگزار می شود، این است که ما براساس فرمهایی که به مرکز سلامت ارسال می شوند، می توانیم اظهار نظر کنیم که چه تعداد افراد و به چه بیماری هایی مبتلا هستند.

عزتیان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه نیروی کار ما در محیط های صنعتی هستند و اکثریت قاطع آن را مردان تشکیل می دهند و همچنین اینکه نوع کار زن و مرد در کشور ما تفاوت می کند، می توان گفت تعداد مشاغلی که می تواند همراه با بیماری باشد، بیشتر توسط مردان صورت می گیرد و شیوع این بیماری ها در مردان بیشتر از زنان است.




انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
پزشک طب کار
۱۷:۲۶ ۰۵ تير ۱۳۹۳
عجب کشف بزرگی!!وزارت خانه بزرگ مشکلش این است که گاه بودجه اضافی می آورد و ما مجبوریم در پژوهش خرجش کنیم!آقا جان کارایی پژوهش را هم تجربه کرده ایم.....کارگربدبخت با حقوق یک ملیونی وگاه کمتر رنج میبرد وما درحال بازی با آمار هستیم..تا کی؟