سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روزنامه الوطن:

دخالت بیگانگان و مشکلات سوریه و عراق

امروز دشمنان به دنبال فرسایش و فروپاشی سوریه و عراق هستند و با کمک تعداد محدودی، به فتنه‌انگیزی و ایجاد آشوب می‌پردازند تا خواسته های خود را محقق سازند

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه الوطن، همچنان این روزها منطقه شاهد تجربه‌های تلخی است که درس های بسیاری از خود به جا می گذارد. ملت منطقه از جنگ های پی درپی و خانمان برانداز رنج می‌برند و به محض بهبود اوضاع دشمنان بحران دیگری ایجاد می کنند و منطقه را با آن درگیر می‌سازند.

این مسئله به خوبی از رفتارها و دخالت های صورت گرفته در امور داخلی دولت های منطقه به منظور جلوگیری از رشد و توسعه آنها از طریق به کارگیری برخی تناقضات مشخص می‌شود.  

تحریک گروه های مختلف جامعه ای واحد تحت حکومتی واحد به منظور برهم زدن امنیت و ثبات آن از طریق فتنه انگیزی های قومی نژادی و مذهبی و همچنین به کارگیری گروه های تروریستی و سلفی نشانگر دخالت ها ی علنی بیگانگان در امور داخلی برخی کشورهای منطقه می‌باشد. می توان پیشینه آغاز این پدیده در عراق را به دوره ی اشغال آن توسط امریکا و انگلیس و توطئه هایی که رژیم صهیونیستی بدان خو گرفته باز گرداند که به تدریج پس از آن گسترش یافته است. 

امروز دشمنان به دنبال فرسایش و فروپاشی سوریه و عراق هستند و با کمک تعداد محدودی، به فتنه‌انگیزی و ایجاد آشوب می پردازند تا خواسته های خود را محقق سازند. اما سوریه همچنان روند موفقیت های خود در مقابله با تلاش های مداخلانه گرانه ی بیگانگان در امور داخلی خود را با هوشیاری در مبارزه با تروریست  و انجام اصلاحات سیاسی اقتصادی و اجتماعی  و همچنین با به رسمیت شناختن مخالفان و دعوت آنها به مشارکت در تشکیل دولت و ساخت آینده کشور ادامه می‌دهد که این اقدامات به نوبه ی خود در موفقیت مصالحه ای که به سرکوبی تروریست ها انجامید و موجب هوشیاری جوانان شد تاثیر مثبت داشته است.

بنابراین عراق براساس دخالت های بیگانه و تعاملات داخلی برخی از گروه های عراقی با این دخالت ها باید از تجربه سوریه استفاده کند و بر اصلاحات را در قوانین خود صورت دهد و براساس منافع وحدت و ثبات عراق دولت وحدت ملی را تشکیل دهد و موضعی عادلانه اتخاز نماید که این امر مانع از دخالتهای بیگانگان می شود و تروریست ها را به ورطه ی نابودی می کشاند و ثبات و امنیت را به عراق باز می‌گرداند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.