سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

تهيه طرحهاي تفصيلي مناطق حفاظت شده تنوع زيستي کشور

سازمان حفاظت محیط زیست برای مدیریت بهتر مناطق طبیعی و حفاظت از تنوع زیستی طرحهای تفصیلی مناطق را تهیه کرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ معاون دفتر زیستگاه های محیط زیست کشور در شیراز گفت: در این طرح 272 منطقه در رده های حفاظتی پارک ملی، اثر طبیعی ملی، پناهگاه حیات وحش، مناطق حفاظت شده و مناطق شکار ممنوع به مساحت 17 میلیون هکتار با بیش از 7 درصد مساحت کشور شناسایی شده است

مرتضی فرید ادامه داد : با تهیه طرح های تفصیلی فعالیت در این مناطق با رویکرد مشارکت مردمی ، مدیریت زیست بومی و یکپارچه ، هماهنگی بین بخشی و ایجاد همگرایی در انجام طرحها ضابطه مند می شود .

معاون دفتر زیستگاه ها و امور مناطق محیط زیست کشور افزود : از برنامه های اساسی این طرح احیاء و بازسازی عرصه های تخریب شده ، طبیعت گردی ، حفاظت و آموزش و مشارکت جوامع محلی است.

وی به ساخت و سازهای بی رویه در حاشیه مناطق حفاظت شده ، از بین رفتن زیستگاه های حیات وحش ، جزیره ای شدن زیستگاه ها اشاره و بیان کرد: سهیم کردن جوامع محلی ساکن در این مناطق در منافع آن می تواند در کاهش تهدیدها موثر باشد.

مرتضی فريد ادامه داد: تخریب منابع آب، خاک، تخریب جنگل ها و مراتع از جمله بحرانهایی است که منابع طبیعی کشور را تهدید می کند و دراین زمینه مدیریت مطلوب در سطوح استانی و ملی ضروری است./س


 


برچسب ها: طرح ، تفصیلی ، مناطق ، حفاظت شده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.