سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

صنعت از محورهای اصلی توسعه استان است

استاندار زنجان محور اصلي توسعه استان را محور صنعتي عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛ استاندار زنجان درهمایش استانی بزرگداشت روز صنعت و معدن استان زنجان با بیان این مطلب گفت:عليرغم وجود شرايط مناسب آب، خاك و كشاورزي در استان زنجان، بزرگترين تصميم مديريت استان، تعيين محور صنعت و معدن در راستاي توسعه استان به شمار مي رود و در اين زمينه راهبردهاي مشخصي تدوين شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اين مطلب كه بخش صنعت بعد از بخش خدمات، به لحاظ ظرفيت ايجاد اشتغال، گسترده ترين بخش در كشور است، افزود:بخش صنعت به لحاظ سهم خود از توليد ناخالص ملي نيز رتبه دوم كشور را داراست و به همين دليل از اهميت بالايي برخوردار است.

انصاری به دستاوردهاي قابل توجه اتاق هاي فكر استاني در طول ماههاي گذشته اشاره و اضافه کرد :دستيابي به يك تحليل راهبردي از وضعيت صنعت، آب و كشاورزي استان و شناسايي دقيق نقاط ضعف و قوت اين بخش ها، از عمده ترين دستاوردهاي اتاق هاي فكر استاني است.

وي با اشاره به تعيين 10 محور و راهبرد اساسي در حوزه صنعت استان زنجان ادامه داد: اين راهبردهاي تعيين شده در 2سال باقيمانده از برنامه پنجم توسعه و در طول برنامه ششم توسعه در صدر برنامه ريزي ها و تصميمات مديران استاني قرار خواهد گرفت.

استاندار زنجان تقويت زيرساختهاي توسعه بخش صنعت استان، حمايت از ايجاد و استقرار صنايع بالادستي با مشاركت شركتهاي بزرگ دولتي، اصلاح و بهبود جدي فضاي كسب و كار در استان با اجراي صحيح قوانين عمومي، برنامه ريزي براي ايجاد و توسعه صنايع متناسب با پتانسيل هاي ملي با شناسايي حوزه هاي صنعتي سودآور در استان از جمله راهبردهاي توسعه صنعتي در استان زنجان عنوان کرد.

انصاري همچنين توسعه صنايع تبديلي، بهره برداري حداكثري از پتانسيل ها و ظرفيت هاي موجود استان، بهسازي مديريت و نيروي انساني را بعنوان ساير برنامه هاي توسعه اي استان  عنوان کرد.

 وی  با اشاره به  ايجاد دانشگاه صنعتي در استان زنجان به منظور تربيت نيروي انساني متخصص راهبري و فني با همكاري وزارت علوم، خاطر نشان کرد :دو راهبرد مهم ترويج فرهنگ كار، تلاش و مشاركت اجتماعي و نيز تبيين و ترويج الزامات و توسعه صنعتي با تغيير در نگرش مردم از جمله مواردي است كه با حمايت و همت مردم استان قابل اجرا خواهد بود./س
برچسب ها: صنعت ، محور ، توسعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.