سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

اعزام صنعتگران فارس به تور صنعتي – نمايشگاهي

معاون صنايع كوچك شركت شهركهاي صنعتي فارس از اعزام صنعتگران فارس به تور صنعتي – نمايشگاهي , نمايشگاه بين المللي سنگ , ماشين آلات و تجهيزات سنگ تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ سيد مصطفي هاشمي ادامه داد: در ششمين نمايشگاه بين المللي سنگ كه بزرگترين رويداد نمايشگاهي صنعت سنگ و ماشين آلات مربوطه محسوب مي شود 15 نفر از فعالان مربوط به صنايع فراوري سنگ و سنگبري هاي شهرك صنعتي سنگ ني ريز اعزام شدند.

وي با اشاره به ظرفيت هاي مهم شهرستان ني ريز در زمينه معادن سنگ تزئيني و نما و وجود معادن و صنايع مربوط به فراوري سنگ در اين شهرستان و نيز فعاليت واحدهاي مختلف سنگبري در شهرك صنعتي سنگ ني ريز گفت : اين ظرفيتها سبب شده شهرستان ني ريز به عنوان يكي از مهمترين قطب هاي صنعت سنگ كشور تبديل و از جايگاه ويژه اي در كشور برخوردار باشد.

هاشمي با بيان اينكه حضور فعالان صنعت سنگ ني ريز در اين نمايشگاه بستر مناسبي را براي ارائه توانمندي هاي فارس و شهرستان ني ريز در بخش صنعت سنگ فراهم كرد ادامه داد: برگزاري اين تور صنعتي نقش مهمي درآشنايي واحدهاي فراروي سنگ و سنگبري ها با تجهيزات و ماشين آلات نوين و جديد عرضه شده در اين صنعت , ايفا كرد.

وي با اشاره به اينكه يكي از مهمترين مشكلات واحدهاي معدني و سنگبري سنگ استان مسائل مربوط به قديمي بودن و فرسوده بودن تجهيزات ماشين آلات است افزود: اين موضوع سبب وجود ضايعات بالا در اين صنعت شده كه با نوسازي ماشين آلات و مجهز شدن واحدها به ماشين آلات مدرن با فناوري روز مي توان حجم قابل ملاحظه اي از ضايعات را كاهش داد .

این مسوول ادامه داد : مرغوبيت بالاي سنگ در استان سبب شده است كه سنگ فارس علاوه بر بازارهاي داخلي , در بازارهاي خارجي نيز مشتري فراوان داشته باشد كه مي توان با برنامه ريزي مناسب در زمينه فرآوري و نيز جلوگيري از خام فروشي , ارزش افزوده بيشتري نصيب فعالان اين بخش كرد.

معاون صنايع كوچك شركت شهركهاي صنعتي فارس از برنامه اين شركت به منظور تقويت و حمايت از صنايع وابسته به سنگ در شهرك صنعتي سنگ ني ريز و همچنين شهرك صنعتي خرمبيد خبر داد و گفت :در اين زمينه علاوه بر عارضه يابي واحدهاي صنعتي , امور حمايتي از اين صنايع نيز در دستور كار قرار داد.

وي افزود : برنامه توسعه خوشه صنعتي سنگ شمال فارس در همين راستا عملياتي شد و در اين زمينه از تمام ظرفيت ها براي پيشرفت اين صنايع استفاده مي كنيم.

هاشمي همچنين از شركت خدمات هوايي و جهانگردي سير فارس جهت اعزام صنعتگران به اين تور صنعتي – نمايشگاهي قدرداني كرد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: اعزام ، صنعتگران ، صنعتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.