سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیوریورک تایمز:ترکیه مسئول ورود تروریست ها به سوریه و شورش اخیر در عراق است

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: ترکیه در حال پرداخت بهای گزاف سیاست های خود است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران روزنامه نیوریورک تایمز آمریکا روز چهارشنبه نوشت ترکیه هم اکنون بهای گزافی را پرداخت می کندو بسیاری از شهروندان این کشور، ترکیه را مسئول تسهیل ورود شمار زیادی از تروریست ها به سوریه و شورش جدید در عراق می دانند، حادثه ای که باعث ربودن شدن 80 شهروند ترک در این کشور شده است.

این روزنامه در گزارشی نوشت: ترکیه به گروههای شورشی اجازه داد تا از هرگوشه به میدان جنگ در سوریه سرازیر شوند تا نظام بشار اسد رئیس جمهور سوریه را سرنگون کند، امری که موجب پرورش گروه تروریستی تکفیری داعش شد که جنگی را در عراق به راه انداخته است.

نیویورک تایمز نوشت:پیشرفت تروریست های تکفیری موجب می شود تا ترکیه بهای گزاف و دردناکی را برای این شورش پرداخت کند که خود در ایجاد آن نقش داشته است.این روزنامه ادامه داد سیاست عدم دخالت در مشکلات کشورهای همسایه از ترکیه الگوی دموکراتیک خوبی به همراه رشد اقتصادی به نمایش گذاشته بود آنچنان که این کشور از بازار عراق به خوبی استفاده می کرد و در سال گذشته 12 میلیارد دلار به این کشور کالا صادر کرد و بعد از آلمان در رتبه دوم قرار گرفت.

نیویورک تایمز در ادامه گزارش خود نوشت درگیری جدید در عراق صرفا یک حلقه جدید از سلسله شکست های سیاست داخلی و خارجی رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه و حزب حاکم است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.