سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شکایت "جان بینر" علیه اوباما

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای، از تصمیم خود برای اقامه دعوی علیه رئیس‌جمهور این کشور به اتهام آنچه سوء استفاده از قدرت توسط وی خواند، خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از فاکس نیوز؛رئیس مجلس نمایندگان آمریکا علیه باراک اوباما، رئیس جمهور این کشور اقامه دعوی می‌کند.
شبکه خبری فاکس‌نیوز در گزارش خود در این زمینه آورده است: جان بینر در بیانیه خود در این‌باره تاکید کرده است که تصمیم وی برای این کار به معنای استیضاح اوباما نیست، بلکه تلاش برای الزام وی به اجرای صحیح قوانین کشور است.
بینر در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: رئیس‌جمهور نه‌تنها قانون را نادیده گرفته است، بلکه درباره این اقدام خودستایی هم می‌کند. بینر اعلام کرد که قصد دارد رئیس‌جمهور را به دلیل آنچه دروغگویی و بی‌کفایتی خواند، رسوا کند.
در بخش دیگری از این گزارش آمده است:‌ بینر در روزهای اخیر در حال انجام اقامه دعوی مورد نظر خود است و قصد دارد علیه اوباما به دلیل انجام اقداماتی فراتر از اختیارات قانون اساسی خود این کار را انجام دهد. این در شرایطی است که جمهوری‌خواهان از سیاست موسوم به "قلم و تلفن" اوباما بدون جلب حمایت کنگره ناامید شده‌اند. البته این شکایت‌نامه هنوز تنظیم نشده است، اما بونر بر عزم خود برای پیگیری این مسئله تاکید کرده است.
در عین حال رسمیت یافتن این تصمیم مستلزم تایید رسمی گروهی از مقامات مجلس نمایندگان است و صورت‌جلسه آن قرار است طی چند هفته آینده تنظیم شود. این در شرایطی است که نانسی پلوسی، رهبر اقلیت‌های دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا اقدام بینر را مضحک خوانده است و گفته است: اعضای جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان کاری برای انجام دادن ندارند و برای اینکه کاری انجام دهند، این مسئله را مطرح کرده‌اند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.