سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

5 و 6 تیر ماه صورت می گیرد

حضور وزارت بهداشت در نمايشگاه همكاري‌هاي مشترك با كميسارياي عالي پناهندگان

معاونت بهداشت وزارت بهداشت در نمايشگاه همكاري هاي مشترك كميسارياي عالي پناهندگان و خدمات ارائه شده توسط دستگاهها و وزارتخانه های ذیربط در جمهوری اسلامی ایران که از فردا برگزار می شود، اقدام به نمایش خدمات بهداشتی درمانی ارائه شده به اتباع حارجی می کند.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، دكتر محمود سروش ضمن اعلام اين خبر گفت: اين نمايشگاه که طی روزهای 5 و 6 تیر ماه و همزمان با روز جهانی پناهندگان در محل نمایشگاه برج میلاد برگزار می شود، يك فرصت ارزشمند براي نشان دادن خدمات نظام سلامت جمهوري اسلامي ايران به اتباع خارجي بخصوص اتباع افغاني است كه در حال حاضر تحت پوشش بهداشتي درماني اوليه كشور قرار دارند.

دكتر سروش با بیان این که وزارت بهداشت در این نمایشگاه 3 غرفه از جمله غرفه خدمات بهداشتي درماني اوليه، غرفه درمان و غرفه آموزش است، گفت: ارتقاء آگاهي و دانش اتباع به منظور ترغيب بازگشت داوطلبانه به كشورشان مهمترين هدف اين نمايشگاه است.

دكتر سروش با اشاره به اين كه خدمات كشور ايران به اتباع خارجي بسيار گسترده است، افزود: علاوه بر خدمات اوليه بهداشتي به اتباع خارجي خدماتي از قبيل: خدمات به مادران باردار، جلوگيري از مرگ مادران، سلامت كودكان و بطور كلي تمام ابعاد بهداشتي درماني اوليه به پناهندگان مجاز يا غير مجاز ارائه مي شود.

وي با تاكيد بر همكاري كشور ايران در طول 35 سال گذشته با كميسارياي عالي پناهندگان گفت: با توجه به هزينه ناچيز اختصاص داده شده از سوي كميسارياي عالي پناهندگان به اتباع خارجي و تحريم هاي چند سال اخير نسبت به كشور ايران در مقابل خدمات ارائه شده از سوي وزارت بهداشت ايران چند برابر بوده است. 

وي يادآور شد: در اين نمايشگاه علاوه بر وزارت بهداشت، آموزش و پرورش، نهضت سواد آموزي، جهاد كشاورزي و سازمان فني و حرفه اي و ديگر نهادهاي ذيربط شركت خواهند كرد.



انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.