سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

آغاز اردوی ملی دانش‌آموزان پسر مناطق مرزی در نیشابور

اردوی ملی دانش‌آموزان پسر مناطق مرزی در مجتمع اردویی فرهنگی تفریحی شهید رجایی نیشابورآغاز شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،معاون اداره‌کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش در افتتاحیه اردوی ملی دانش‌آموزان پسر مناطق مرزی در مجتمع اردویی فرهنگی تفریحی شهید رجایی نیشابورگفت: حدود 600 نفر از دانش‌آموزان نخبه پسر مرزنشین مقطع دوم متوسطه کشور به‌مدت سه روز در نیشابور و استان خراسان رضوی گرد هم جمع شدند.

علی عراقی با بیان اینکه در این اردو برنامه‌های علمی، فرهنگی و هنری برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود، افزود: زیارت بقاع و حرم مطهر ثامن‌الحجج(ع)، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری، نجوم و رصد ستارگان، برگزاری کارگاه‌‌های مهارت زندگی، آشنایی با آسیب‌های اجتماعی، گفتگوی جوانان با هدف آشنایی دانش‌آموزان با تحصیل، اشتغال و ازدواج از برنامه‌های این اردو است.

وی با اشاره به اینکه حدود 50 درصد این دانش‌آموزان برای نخستین بار است که به زیارت حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند گفت: دانش‌آموزان اهل سنت این اردو خواستار افزایش ساعات زیارت حرم امام رضا(ع) هستند.

معاون اداره‌کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش افزود: در حاشیه اردو نمایشگاه آثار دستی و هنری دانش‌آموزان و همچنین نمادهایی از فرهنگ، آداب و رسوم مناطق مرزی در کانون‌های فرهنگی و تربیتی به نمایش گذاشته می‌شود.

عراقی خاطر نشان کرد: بازدید از اماکن تاریخی، فرهنگی، مذهبی و موزه‌های نیشابور و بازدید از موزه و نقالی‌خوانی آرامگاه فردوسی طوس با هدف آشنایی با مشاهیر، مفاخیر و شخصیت‌های علمی، فرهنگی خراسان رضوی از دیگر برنامه‌های این اردو است.

انتهای پیام//س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.