سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

توسعه عرصه های جنگلی با کاشت گونه های بومی درختان مثمر

توسعه جنگل ها از طریق کاشت گونه های بومی درختان مثمر، از عوامل ایجاد انگیزه اقتصادی مشارکت بهره برداران در توسعه و صیانت از عرصه های جنگلی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

معاون امور جنگل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در نشست هم اندیشی مقابله با خشکیدگی جنگل های بلوط استان چهارمحال و بختیاری با عنوان « پایداری طبیعت، صیانت از جنگل ها، مراتع، خاک و آب » در شهرکرد، کاشت گونه های بومی درختان مثمر جنگلی با هدف ایجاد انگیزه های اقتصادی و درآمد برای بهره برداران را از راهکارهای جلب مشارکت در توسعه و صیانت از عرصه های جنگلی برشمرد و گفت: با مشارکت بهره برداران می توان توسعه جنگل داری در فضاهای باز را ارتقاء داد.

بهزاد انگورج گفت: با توجه به ظرفیت های قانون بهره وری، باید مشکلات مربوط به جلب مشارکت مردم در طرح های جنگل و همچنین مبارزه با پدیده زوال بلوط، از طریق اعتبارات ملی و استانی رفع شود.

وی با اشاره به بروز پدیده خشکیدگی بلوط در بخشی از جنگل های استان چهارمحال و بختیاری، هم اندیشی مسئولین نهادهای مرتبط برای نحوه اعتبار گذاری و مقابله با این مشکل را بسیار مهم و قابل توجه دانست و تأکید کرد باید با اقدامات فنی، عوامل تخریب جنگل ها را مهار کرد.

معاون امور جنگل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در سفر به استان چهارمحال و بختیاری، از پروژه های سنواتی در محدوده طرح صیانت جنگل منطقه بازفت در شهرستان کوهرنگ بازدید کرد.

جنگل های بلوط ارتفاعات زاگرس در استان چهارمحال و بختیاری در چند سال اخیر به دلایل مختلف طبیعی و انسانی در معرض خطر تخریب، خشکیدگی و زوال قرار گرفته اند./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.