سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حکمی که تنها در سیستم قضایی آمریکا وجود دارد:

حبس ابد نوجوانان، بدون هیچ عفوی

آمریکا تنها کشوری است که در آن، مجرمان نوجوان بدون هیچ عفوی، تا زمان مرگ در زندان می‌مانند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از هافینگتون پست، آمریکا تنها کشوری است که در آن مجرمان نوجوان بدون امید به عفو، به حبس ابد محکوم می‌شوند.


قوانین دادگاه عالی آمریکا به قضات اجازه می‌دهند مجرمان را به حبس ابد محکوم کنند در حالیکه امکان عفو مشروط در آینده برای آنها وجود ندارد. گفته می‌شود تا کنون هزاران مجرم به اتهام جرائمی که قبل از سن 18 سالگی مرتکب شده‌اند،‌ تا زمان مرگ خود در زندان‌های آمریکا به سر برده‌اند.


هم‌اکنون بسیاری از فعالان حقوق بشر آمریکا در صدد هستند این قوانین قضایی ناعادلانه را تغییر دهند. به گفته اشلی نلیس، یکی از وکلای مخالف این قانون، "دادگاه عالی باید قوانینی را تصویب کند که اجازه عفو مشروط را به زندانیان نوجوان بدهد. امروز در بسیاری از کشورهای جهان قضات اجازه محکوم کردن مجرمان کمتر از 35 سال را به حبس ابد بدون عفو ندارند."


نلیس در ادامه افزود، "بسیاری از نوجوانان با ورود به دوره جوانی و بزرگسالی از لحاظ عقلی و ذهنی رشد می‌کنند و امکان بهبود اخلاقی آنها نیز وجود دارد. اما چنین قوانینی نه تنها این پیشرفت‌ها را نادیده می‌گیرند، بلکه با بی‌تفاوتی به ارزش روح و جان انسان‌ها، عمر آن‌ها را تباه می‌کنند."




انتهای پیام/
برچسب ها: حبس ، ابد ، جوانان ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.