سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان /

ایرانشهر مزرعه گیاهان دارویی

مدیر جهاد کشاورزی گفت: ایرانشهر از جمله مناطق مستعد پرورش انواع گونه های گیاهان دارویی است که برای درمان بسیاری از بیماریها مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان.، منصور عدل درحاشیه بازدید فرماندار از مزارع کشاورزی این شهرستان افزود: در ایرانشهر 70 گونه گیاهی با ارزش دارویی وجود دارد که به صورت طبیعی و غیر طبیعی رشد می کند.

وی ادامه داد: ارتفاعات کوه خضر بزمان یکی از مناطق رویش انواع گونه های گیاهی در ایرانشهر است به طوریکه روستاییان و عشایر منطقه برای درمان بیماری های خود از این گیاهان دارویی مصرف می کنند.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر چای ترش، بادیان، درمنه، آلوورا، گل پورک، شوتک، اجغون، زیره سبز، برنجاسک، نعناع، حنا، زیره سیاه، آویشن و کلپوره را از جمله گونه های دارویی نامبرد که مردم منطقه برای درمان بیماریهای گوارشی، اعصاب، سرماخوردگی، گوش درد، تسکین درد استخوان و کاهش فشار خون از آنها استفاده می کنند.

فرماندار ایرانشهر نیز با تاکید بر توسعه صنعت گیاهان دارویی گفت: با برنامه ریزی صحیح و ایجاد زیر ساخت ها می توان از محل تولید گیاهان دارویی زمینه اشتغالزایی را نیز فراهم کرد.

نبی بخش داوودی اظهار داشت: شهرستانی که این همه ظرفیتها را دارد نباید مشکلی به نام بیکاری داشته باشد باید با برنامه ریزی درست از این توانمندیها بنحو شایسته ای استفاده کرد.

  انتهای پیام //س

برچسب ها: گیاه ، دارویی ، مزرعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.