سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

وجود ظرفیت‌های غنی معدنی در سطح استان زنجان

استان زنجان دارای ظرفیت‌های غنی معدنی بالای است که باید از این ظرفیت برای کمک به توسعه استان استفاده بهینه انجام شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛استاندار زنجان ، در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی و متالوژی و صنایع وابسته زنجان ؛این نمایشگاه را فرصتی مغتنم برای شناسایی و ارتقای وضعیت معدن و صنایع معدنی اعلام کرد و گفت : تنوع موجود در معادن استان ، اين استان را جزو استان هاي برتر کشور قرار داده است.

انصاری با اشاره به سابقه استخراج معدن در زنجان افزود :استخراج معدن در استان زنجان سابقه دیرینه دارد.

وی با اشاره به محدود بودن فعالیت معادن بزرگ در سطح استان زنجان تصریح کرد: به غیر از معدن انگوران زنجان معدن بزرگ دیگری را ندارد.

استاندار زنجان بالا بودن هزينه هاي اكتشاف و پرريسك بودن سرمايه گذاري در عمليات هاي اكتشافي را از جمله دلايل عدم گستردگي اكتشاف معادن در استان برشمرد و اضافه کرد :انجام مطالعات تفصيلي و حفاري هاي عميق، نيازمند استفاده از سرمايه گذاري و ظرفيت شركت هاي بزرگ كشور در اين زمينه است.

انصاری با اشاره به پیگیری‌های استان برای حضور شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری در استان زنجان ادامه داد : در این راستا زمینه حضور شرکت‌هایی مانند ایمیدرو و شستا فراهم شده است.

وی بر ضرورت سرمایه‌گذاری در بخش فرآوری تولیدات معادن استان تاکید و اضافه کرد: این اقدامات باید منجر به افزایش ارزش افزوده این صنایع شود.

استاندار زنجان به ظرفیت‌های استان در استقرار صنایع ساختمانی از جمله کاشی و سنگهاي تزئيني اشاره و تصریح کرد: با وجود پتانسيل هاي بالاي استان در زمينه سنگهاي ساختماني بايد با سرمايه گذاري وسيع در فرآوري سنگهاي معدني، ارزش افزوده سنگها افزايش يابد.

انصاری خاطرنشان کرد: سرمايه گذاران صنايع سنگ و كاشي و محصولات معدني با اطمينان از سودآوري مي توانند در اين حوزه ها در استان زنجان سرمايه گذاري کنند./ب

برچسب ها: ظرفیت ، غنی ، معدنی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.