سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام والمسلمین فقیه:

حاکمیت معنویت در خانواده‌ها با توجه به آیات قرآن و احادیث میسر می‌شود

رئیس ستاد عقیدتی سیاسی آجا با تاکید بر لزوم اهتمام ویژه خانواده‌ها به حفظ ایات قرآن کریم و احادیث ائمه اطهار(ع) گفت: توجه به احادیث به ما عزت نفس می‌دهد و جایگاه خانواده را بالا می‌برد لذا کسی که آنها را حفظ می‌کند برای خود قیمت مضاعفی قائل است.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام والمسلمین "سیدعلی فقیه" رئیس ستاد عقیدتی سیاسی آجا در اختتامیه پنجمین جشنواره حدیث ستاد آجا که صبح امروز(چهارشنبه) برگزار شد، گفت: هدف حفظ احادیث ائمه اطهار(ع) فقط این نیست که در مسابقات شرکت کنیم، بلکه خانواده خودمان هم از آن بهره‌مند می‌شود چرا که در واقع از این طریق به سفارش پیامبراکرم(ص) که همراهی ثقلین بود، عمل می‌کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه توجه به احادیث به خانواده عزت نفس می‌بخشد، تصریح کرد: کسی که  آیات قرآن کریم و احادیث ائمه اطهار(ع) را حفظ می‌کند، در واقع اعتماد به نفس دارد چرا که توجه به احادیث به ما عزت نفس می‌دهد و جایگاه خانواده را بالا می‌برد لذا کسی که آنها را حفظ می‌کند برای خود قیمت مضاعفی قائل است.  
 
رئیس ستاد عقیدتی سیاسی آجا همچنین با اشاره به اینکه سازگاری، ملایمت، نرمی و نیکو صحبت‌کردن یکی دیگر از ویژگی‌های خانواده مطلوب است، تاکید کرد: در خانواده مطلوب و مورد نظر اسلام کسی بی‌جهت تندی نمی‌کند، بلکه با نرمی از خطاهای قابل چشم‌پوشی دیگران گذشت می‌کند.
 
فقیه اظهار داشت: در خانواده مطلوب اسلامی از خطاها چشم پوشی می‌شود و افراد خانواده با عطوفت و ملاطفت با یکدیگر برخورد می‌کنند.
 
رئیس ستاد عقیدتی سیاسی آجا ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی‌های خانواده مطلوب، حُسن خلق است، بر اساس روایات خوشحالی مومن در چهره‌اش پیداست و هرگز عبوس نیست.
 
وی با تاکید بر لزوم حاکمیت معنویت بر خانواده‌ها به عنوان یکی از مهمترین آثار توجه به احادیث ائمه اطهار(ع) گفت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند که "خانه‌های خود را با تلاوت قرآن نورانی کنید"، بر این اساس خانه‌ای که در آن قرآن تلاوت شود برکتش بیشتر می‌شود و ملائکه در آن خانه نازل و شیاطین از آن خانه دور می‌شوند، اگر با این نگاه به سراغ قرآن برویم آثار خوبی خواهیم دید مثلا از مهمترین آثار توجه به قرآن کریم با این دید، رفت و آمد با نیکان است چرا که از ویژگی‌های خانواده مطلوب این است که با همه کس معاشرت نمی‌کند.
 
فقیه در پایان با اشاره به بحران اخیر منطقه در کشورهایی همچون عراق و سوریه و همچنین ناامنی در نیجریه و تجاوزاتی که به زنان می‌شود، گفت: باید خدا را به خاطر امنیت موجود در سرزمین‌مان شکر کنیم.
 
بر اساس این گزارش در پایان این مراسم به نفرات اول تا سوم نیروهای کادر، وظیفه، خواهران شاغل و خانواده‌های آنان که در مسابقات شرکت کرده بودند، جوایزی نفیس اهدا و از آنان تقدیر شد.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: قرآن ، حدیث ، معنویت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.