سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/معاون وزیر جهاد کشاورزی:

ضرورت توسعه و پیشرفت صنایع تبدیلی و فرآوری

معاون توسعه‌ مدیریت و منابع انسانی وزیر جهاد کشاورزی، توسعه و پیشرفت صنایع تبدیلی و فرآوری به ویژه در استان کرمان را یکی از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، محمد علی جوادی در مراسم تودیع و معارفه رؤسای پیشین و جدید سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: استان کرمان باید در بسته ‌بندی مجهز ، بهداشتی و اقتصادی محصولات کشاورزی ، هم برای مصرف خود و هم برای صادر کردن به سایر استانها و کشورهای دیگر بیش از پیش تلاش کند.

وی افزود: در جلسه‌ی تخصصی که در فنلاند داشتیم، استقبال زیادی از خرید زیره‌ی کرمان داشتند و خواستار افزایش صادرات مستقیم زیره به فنلاند بودند.

جوادی به اجرای طرح پایلوت الگوی کشت در استان کرمان اشاره و خاطرنشان کرد: استان کرمان به عنوان یک استان پایلوت برای تولید محصولات کشاورزی که کشت آن ها با مشکل روبروبوده ، انتخاب شده است.

وی با اعلام اینکه استان کرمان در تنوع آب و هوایی و گیاهان دارویی منحصر به فرد است ، تصریح کرد: بهترین و نادرترین گیاهان دارویی در استان کرمان قابل کشت و بهره ‌برداری است که باید در دوره مدیریت جدید سازمان جهاد کشاورزی ، بیشتر از این ظرفیت استفاده کرد.

جوادی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه شجاعت در مدیریت ، تحول ‌خواهی و مدیریت نوین جزو اصلی کار ماست ، ابراز امیدواری کرد:با همدلی و همراهی ، شاهد فصل نوینی در جهاد کشاورزی استان کرمان باشیم.

وی تأکید کرد: باید حمایت از سرمایه و سرمایه ‌گذار بخش خصوصی در اولویت کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در وزارت جهاد کشاورزی به دنبال سیاست های دولت و اقتصاد مقاومتی هستیم و این وزارتخانه مصمم است این سیاست‌ ها را در دوره ی خود عملی کند.

معاون برنامه ریزی استاندار کرمان نیز با تأکید بر اینکه باید با همفکری و عزم جدی در راستای صرفه ‌جویی در مصرف و بهره‌ وری آب در بخش کشاورزی کار کنیم ، افزود: بر این اساس ، کارشناسان و فعالان بخش کشاورزی و وزارتخانه باید به ما کمک کنند.

محمدرضا فتوت خاطرنشان کرد: باید با توسعه ی سیستم ‌ها و صرفه‌ جویی ، وضعیت را ساماندهی کنیم.

وی تصریح کرد: افزایش بهره‌ وری در زمینه آب و خاک بحث مهمی است که جهاد کشاورزی ، کارشناسان و افراد باید با همکاری هم در این بخش کار کنند./س


برچسب ها: صنایع ، تبدیلی ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.