سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

كار با رايانه عامل مهم "خشكی چشم" است

كاهش ميزان پلك زدن به ويژه در هنگام کار با رايانه، يكي از عوامل مهم خشكی و سوزش چشم‌ها بوده كه می‌تواند موجب آسيب چشم‌ها شود.

امير‌علی شايسته متخصص بيماري‌هاي چشم در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: رايانه وسيله‌ای پر‌كاربرد براي انسان است كه در حال حاضر به يكی از مهمترين الزامات و نيازهای جدی افراد جامعه تبديل شده است.

وي گفت: رايانه می‌تواند اثرات منفی بر روی سلامتی بر جای گذارد و هيچ عضوی مانند چشم از اثرات منفی رايانه متضرر نمی‌شود.

شايسته با بيان اينكه بروز اختلالات بينايی كاربران كامپيوتر را تهديد می‌کند، اظهار داشت: علائم بروز اختلالات بينايی و مشكلات چشمی ناشی از كار با كامپيوتر متنوع هستند كه در اغلب موارد اين علايم به ساير عوامل نسبت داده می‌شود.

وی با اشاره به اينكه خستگی، خشكی، اشك ريزش، تاری ديد و سوزش چشم ها از علائم و عوارض مهم كار مداوم با رايانه است، تاكيد كرد: كاهش ميزان پلك زدن به ويژه در هنگام كار با رايانه، يكي از عوامل اصلی خشكی و سوزش چشم است كه می‌تواند موجب آسيب چشم‌ها شود.

وي يادآور شد: در واقع به دليل خيره شدن زياد به صفحه مانيتور و تمركز بر روي موضوعي كه بر روی آن كار می‌شود، پلك ها مدت زمان بيشتري باز می‌مانند كه نتيجه آن تبخير سريع‌تر اشك روي سطح چشم و بروز خشكی چشم و عوارض ناشی از آن است.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
مرتضی
۰۹:۰۹ ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
مرسی