سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هلاکت بيش از 180 تروريست ديگر در عراق

عملیات ارتش عراق در سه روز گذشته در استانهای الانبار ، صلاح الدین ، نینوا و دیاله به آزادسازی تعدادی از مناطق و هلاکت بیش از 180 تروریست منجر شده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سوریه، عملیات نیروهای مسلح و  ارتش  عراق در سه روز گذشته در استانهای الانبار ، صلاح الدین ، نینوا و دیاله به آزادسازی تعدادی از مناطق و هلاکت بیش از 180 تروریست و انهدام حدود 55 دستگاه خودروی مجهز به انواع تسلیحات از جمله 21 دستگاه دارای پلاک عربستان سعودی منجر شده است. 

مناطق راوه ، عانه ، گذرگاه مرزی الولید و بخشهای زیادی از شهر قائم در نزدیکی مرزها با سوریه در حملات ارتش و نیروهای مسلح عراق آزاد شده است و ده‌ها نفر از تروریست ها به هلاکت رسیده‌اند و نیروی هوایی عراق نیز دو اردوگاه تروریست‌ها را در صحرای جلام و یک مقر آنان را در موصل منهدم کرد و دهها تروریست از جمله یکی از سرکرده های داعش به هلاکت رسیدند.

"نادیه عبیدی" خبرنگار شبکه سوریه در بغداد در گزارشی گفت : نیروی هوایی و نیروهای مشترک ارتش و پلیس پس از سی و شش ساعت نبرد در مناطق وادی حوران ، قائم ، رطبه ، دملق ، رواه و عانه نزدیک با مرزها با سوریه توانستند مناطق راوه و عانه و گذرگاه مرزی الولید و بخشهای زیادی از شهر قائم را از وجود باندهای تروریستی پاکسازی کنند و 86 نفر از آنان را بکشند و 33 دستگاه خودروی مسلح افراد مسلح تروریست را منهدم کنند.

نیروی هوایی عراق همچنین به دو اردوگاه سیار تروریستها  در صحرای جلام حمله کرد و هشت دستگاه خودروی مجهز به آتشبارهای ضد هوایی تروریسها را منهدم کرد  و 40 تروریست در این حمله کشته شدند.

حملات هوایی ارتش عراق به مقر قدیمی سازمان اطلاعات این کشور در موصل و منطقه یثرب در تکریت به کشته شدن 54 تروریست از جمله "حسام صدام" یکی از سرکرده های گروهک تروریستی دولت اسلامی عراق و شام ( داعش) و 10 نفر از دستیارانش و انهدام 21 دستگاه خودروی مسلح دارای پلاک عربستان سعودی منجر شد.

"احمد هاتف "نویسنده و تحلیلگر سیاسی عراقی گفت:"رهایی از محور شرارت متشکل از عربستان و قطر و ترکیه با فعالسازی محور مقاومت از تهران تا بیروت و فعالسازی محور چین و روسیه و همچنین با قطع رابطه با آمریکا که هیچ سودی ندارد و نیز با فاصله گرفتن از توافقنامه راهبردی عراق و آمریکا امکان‌پذیر است . این توافقنامه راهبردی از ابتدا نیز بدون نتیجه بوده و هیچ کاری برای عراق نکرده است بلکه این توافقنامه به تخریب هرچه بیشتر کشور و حمایت هرچه بیشتر از تروریسم و اختلافات بیشتر در بین عراقی‌ها و تسلط آمریکا بر ساختار سیاسی و اجتماعی عراق منجر شده است."

نادیه عبیدی گفت: باندهای تروریستی در موصل به علت هراس از نزدیک شدن ساعت صفر آزادسازی این شهر و به علت رسیدن گردانهای دفاع مردمی به ورودیهای موصل به بمب گذاری خانه‌ها و اطراف آن و استفاده از کودکان به عنوان سپرهای انسانی متوسل شده اند. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.