سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اداره‌ی خدمات بهداشت حرفه‌ای و مشاغل کار وزارت بهداشت:

کمبود نیروی انسانی ارائه دهنده‌ی خدمات طب کار نداریم

عزتیان گفت: ارائه خدمات بهداشت حرفه‌ای در سیستم خدمات بهداشت درمانی کشور ادغام یافته است و ما کمبودی در خصوص نیروی انسانی ارائه دهنده‌ی خدمات طب کار در کشور نداریم.

رضا عزتیان رئیس اداره ی خدمات بهداشت حرفه ای و مشاغل کار وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: ارائه‌ی خدمات بهداشت حرفه‌ای در سیستم خدمات بهداشت درمانی کشور ادغام یافته است و ما کمبودی در خصوص نیروی انسانی ارائه دهنده‌ی خدمات طب کار در کشور نداریم.

وی افزود: ارائه‌ی خدمات معاینات پیش استخدامی دوره‌ای نیروی کار توسط 3 گروه طب مقررات جاری انجام می‌گیرد که این 3 گروه شامل پزشکان عمومی دوره دیده‌ی طب کار، پزشکان عمومی دوره دیده‌ی mph و پزشکان متخصص طب کار است.

وی ادامه داد: نحوه‌ی آموزش گروه‌های اول و دون در قالب برنامه‌های باز آموزش در دفتری به همین نام در وزارت بهداشت صورت می‌گیرد و در مورد mph  هم تعدادی از دانشگاه‌ها را در سطح کشور داریم که mph  بهداشت حرفه‌ای را ارائه می‌دهند و در مورد گروه سوم ما دانشگاه‌هایی را داریم که متخصص طب کار را آموزش می‌دهند.

عزتیان خاطر نشان کرد: می‌توان گفت نحوه‌ی آموزش گروه سوم یک دوره‌ی آموزشی تعریف شده است که پزشکان عمومی ورودی و متخصصین طب کار خروجی آن هستند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.