سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

اهدا شکلات‌خوری ساخته‌شده از 260 سکّه 50 دیناری به موزه حضرت رضا (ع)

مسوول گنجینه تمبر، اسکناس و سکه سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از اهدای یک عدد شکلات‌خوری ساخته‌شده از 260 سکّه 50 دیناری جمهوری‌اسلامی‌ایران به این موزه خبر داد.

محمد حسین یزدی نژاد درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، گفت: این شکلات‌خوری سکّه‌ای که از سوی خانواده شادروان غلام‌رضا شریف‌مقدم به این موزه اهدا شده، دست‌ساخته آن مرحوم بوده است.

وی سکّه‌های این شکلات‌خوری را منحصر‌به‌فرد دانست و تأکید کرد: این سکّه‌ها جزءِ تنها سکّه‌های 50 دیناری جمهوری اسلامی ایران است که فقط یک بار از سوی بانک مرکزی در سال 1358ش ضرب شده‌اند.

یزدی نژاد در ادامه، از نمایش سرسکّه یادبود ولادت امام‌رضا(ع) در این گنجینه خبر داد و اظهار داشت: این سرسکّه با عنوان «یاعلی‌بن‌موسی‌الرضا»، در سال 1328ق (دوره احمدشاه قاجار)، از جنس مفرغ خشک تهیه شده است.

وی تصریح کرد: این سرسکّه، برای ضرب سکّه‌های نقره یادبود ولادت امام‌رضا(ع)که در روز ولادت آن امام همام به افراد خاصی به منظور تبرّک تقدیم می‌شده، مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

گنجینه تمبر، ‌اسکناس و سکّه، واقع در طبقه منهای یک موزه مرکزی آستان‌قدس‌رضوی، در سال 1369ش بنا شده و با در اختیار داشتن مجموعه‌های بی‌مانند در بسیاری موارد، رتبه نخست را در منطقه از آن خود کرده است. این گنجینه، همه‌روزه پذیرای خیل عظیم بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان از سراسر ایران و سایر کشورهاست.

انتهای پیام//


برچسب ها: شکلات ، خوری ، موزه ، حضرت ، رضا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.