سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

رفع موانع توسعه روستایی با مشارکت مردمی

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نقش مردم را در توسعه روستایی مهم و پررنگ بیان کرد و گفت: اگر خود مردم با دیدگاه‌های مثبت و کلان‌نگر در این بخش اظهارنظر کنند ما به راحتی می‌توانیم موانع و مشکلات را برطرف کنیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ علیرضا تابش در همایش توسعه پایدار روستایی در اردبیل اظهار داشت: ما نیز همچنان دغدغه تثبیت حضور روستاییان در این مناطق و راهکارهای تشویقی و ترغیبی در ماندگاری روستاییان و همچنین ارائه راهکاری مشترک برای رسیدن به یک وضعیت مطلوب توسعه روستایی را داریم.

وی به ارائه 230 مقاله در قالب راهکارهای عملی برای توسعه پایدار روستایی اشاره کرد و ادامه داد: بنده خلاصه این مقالات را مطالعه کردم که در این مقالات راهکارهای خوبی برای توسعه روستایی در نظر گرفته شده و امیدواریم به سرعت این راهکارها عملی شده و در همه زمینه‌ها به ویژه عمرانی و اجرایی طرح هادی بتوان از نتایج آن بهره‌ گرفت.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اهمیت توسعه روستاها را با نگاه واقع‌بینانه و جامع و حرکت ترویج‌گونه یادآور شد و تصریح کرد: ما کلیات موضوعات مطرح شده و راه‌حل‌های ارائه شده در این زمینه را در این همایش جزو دغدغه‌های خود می‌دانیم و در این جمع حاضر شدیم تا از نظرات کارشناسان، محققان و متخصصان پیشنهادات و جهت‌دهی‌ها به شکلی باشد تا بتوانیم در مسیر توسعه همه‌جانبه گام برداریم.

تابش نقش مردم را در توسعه روستایی مهم و پررنگ بیان کرد و افزود: اگر خود مردم با دیدگاه‌های مثبت و کلان‌نگر در این بخش اظهارنظر کنند ما به راحتی می‌توانیم موانع و مشکلات را برطرف کنیم.

وی خاطرنشان کرد: وجود نظام هماهنگ و تعاملی در ساختار اجرای درست و بها دادن به توسعه و عمران روستایی با مولفه حرکت پایدار بسیار مهم است که ضرورت دارد آموزش و ترویج و جلب مشارکت‌ها جدی در نظر گرفته شود چرا که به نظر می‌رسد به امر آموزش و ترویج کمتر بها داده شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یادآور شد: سلسله نظام مرتبه‌ای در برنامه‌ریزی‌ها و اجرای طرح‌های مختلف در روستاهاضرورت تعامل بیشتر را تامین کرده و به جای آنکه به روابط یک سویه روی آوریم بهتر است به توسعه روابط مشارکتی همت داشته باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، توسعه ، روستاها
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.