سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

از غروب روز پنج‌شنبه 10 گروه استهلال رویت هلال ماه رمضان را در کرمانشاه رصد خواهند کرد

مسئول ستاد استهلال در کرمانشاه ازبرنامه ریزی برای اعزام 10 گروه جهت رویت هلال ماه رمضان در این استان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه ،حجت الاسلام جواد کرمی گفت: این 10 گروه در نقاط مختلف استان کرمانشاهاز جمله ویس القرنی، شاهو، پارک شیرین کرمانشاه و شهرستان های پاوه، ثلاث باباجانی، هرسین، سرپل‌ذهاب، قصرشیرین، دالاهو و کنگاور به رویت هلال ماه رمضان مشغول خواهند شد.

این 10 گروه از غروب روز پنج شنبه رویت هلال ماه مبارک رمضان را در نقاط مختلف استان رصد خواهند کرد.این گروه ها مجهز به تلسکوپ ها و دوربین های مخصوص استهلال است.

وی گفت: این گروه ها به محض رویت هلال ماه رمضان از آن تصویربرداری کرده و اگر تصویر برداری از آن ممکن نباشد ویژگی های آن را اعلام کرده و پس از بررسی های فقهی در صورت تایید مراتب جهت اطلاع به دفتر مقام معظم رهبری ارجاع داده می شود و در صورت تایید ایشان آغاز ماه مبارک رمضان اعلام می شود.

کرمی در ادامه روئیت هلال ماه رمضان را کار سختی ارزیابی کرد و گفت: این مسئله با توجه به غبار آلود بودن جو استان کار به مراتب سخت تری خواهد بود.

وی در پایان یادآوری کرد: به احتمال بسیار زیاد روز یکشنبه روز اول ماه مبارک رمضان خواهد بود، اما اگر رویتهلال ماه رمضاندر روز شنبه به اثبات برسد این روز، روز نخست ماه مبارک رمضان خواهد بود.

برچسب ها: کرمانشاه ، گروه ، استهلال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.