سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ده هزار خودکشی حاصل بحران اقتصادی غرب!

تحقیقات نشان داد که بعضی مرگ ها ممکن است قابل پیشگیری بوده باشد چون کشورهای دیگری هستند که در همین مدت میزان خودکشی آنها ثابت مانده است.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ تحقیقات در بریتانیا نشان می‌دهد که بحران اقتصادی در اروپا و آمریکای شمالی به بیش از ۱۰ هزار خودکشی منجر شده است.

این مطالعه در دانشگاه آکسفورد و دانشکده بهداشت و پزشکی حاره‌ای لندن با کمک اطلاعات ۲۴ کشور اتحادیه اروپا، آمریکا و کاناد انجام شد.

تحقیقات نشان داد که بعضی مرگ‌ها ممکن است قابل پیشگیری باشد چون کشورهای دیگری هستند که در همین مدت میزان خودکشی آنها ثابت مانده است.

بنابه این گزارش آمار خودکشی تا سال ۲۰۰۷ در اروپا در حال کاهش بود. در سال ۲۰۰۹ اما این رقم ۶.۵ درصد افزایش یافت و این میزان بالاتر تا سال ۲۰۱۱ ادامه یافت.

در ایالات متحده آمار خودکشی در سال ۲۰۰۸ در سال افزایش بود اما بعد از شروع بحران سرعت بیشتری گرفت و به ۴۷۵۰ خودکشی بیشتر منجر شد اما آمار خودکشی در کانادا در حال کاهش بود اما بعد از شروع رکود ناگهان افزایش یافت یعنی ۲۴۰ مورد بیشتر از قبل شد. 
 
براساس این گزارش از دست دادن کار، مصادره خانه توسط بانک به خاطر نپرداختن اقساط و بالا آوردن بدهی از عوامل خطر افزایش خودکشی بوده است.

با این حال بعضی کشورها از این روند حذر کردند. سوئد فنلاند و اتریش هیچ کدام شاهد افزایش آمار خودکشی در طول دوران رکود نبودند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.