سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز/

صرفه جویی ارزی 40میلیون دلاری توسط کشت و صنعت امام خمینی (ره)

مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر امام خمینی(ره) گفت: با انجام مطالعات و کار کارشناسی، کاهش ضایعات ملاس از 10درصد به شش درصد حاصل شده است و امید می رود این اتفاق خوب به مجموع طرح های توسعه نیشکر گسترش یابد و صرفه جویی ارزی قابل توجهی به میزان 40میلیون دلار از این راه حاصل شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، ناصر مجدی با اشاره به مصارف ملاس این شرکت افزود: از ملاس تولید شده بخشی به عنوان خوراک دام و بخشی دیگر به شرکت های تولیدکننده الکل و خمیرمایه فروخته می شود.

وی اظهار داشت: از ملاس این شرکت 12 هزار تن به مصرف تولید خوراک دام و 12 هزار تن برای تولید الکل و خمیرمایه مورد استفاده قرار می گیرد.

مجدی خاطرنشان کرد: در سال زراعی 92-93، 82هزار و 300تن شکر خام در کشت و صنعت امام خمینی(ره) تولید شد که این میزان از827 هزار تن نیشکر به دست آمده است.

مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر امام خمینی(ره) بیان کرد: میزان برداشت نیشکر در کشت و صنعت امام خمینی(ره) 76تن در هر هکتار است که نسبت به سال گذشته 14 تن در هکتار افزایش عملکرد داشته است. این افزایش عملکرد با وجود سرمازدگی سال گذشته بوده که مانع تحقق افزایش عملکرد پیش بینی شده (80 تن در هکتار) شد اما با مدیریت حادثه سرمازدگی، 20درصد افزایش تولید حاصل شد.

وی با اشاره به ضریب استحصال 11درصدی شکر از نیشکر در بهره برداری سال زراعی جاری اظهار کرد: استاندارد ضریب استحصال شکر از نیشکر برای مزارع نیشکر در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی حدود 10درصد است که این استاندارد به 11درصد افزایش داده شده است و در وسعت کل مزارع توسعه نیشکر به معنی 60هزارتن تولید شکر اضافه است.

مجدی همچنین افزود: هم اینک از مجموع 12هزار و 800هکتار مزارع این شرکت 10هزار و 400هکتار برای سال 93-94برنامه ریزی شده که 300هکتار آن زیر کشت قلمه خواهد رفت.

وی اظهار امیدواری کرد: در سال جاری تناژ برداشتی نیشکر در هر هکتار در این شرکت به 85تن برسد و اگر شرایط آب و هوایی اجازه دهد این میزان به90تن در هکتار نیز قابل افزایش است.

گفتنی است، شرکت کشت و صنعت امام خمینی شوشتر در فاصله 32 کیلومتری جنوب این شهرستان از شرکت های هفت گانه زیرمجموعه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی است و در منطقه شعیبیه قرار دارد./ش/ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.