سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

اراک در بهار امسال 30 روز کمتر آلوده بود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: هوای کلانشهر اراک در بهار امسال نسبت به مدت مشابه قبل از آن 30 روز کمتر آلوده بود.

انصاری در گفتگو با خبر نگار باشگاه خبر نگاران اراک، گفت: بر اساس گزارش مرکز پایش آلودگی هوای اراک، روزهای آلوده بهار امسال در مجموع 19 روز بوده درحالیکه روزهای ناسالم در مدت مشابه قبل در این کلانشهر 49 روز اعلام شده بود.
وی بیان کرد: منشاء آلودگی هوای اراک در بهار امسال ذرات گرد و غبار بوده که 15 روز آن آلایندگی با شاخص 10 میکرون و چهار روز با شاخص کمتر از دو و نیم میکرون ثبت شده است
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: بر اساس مطالعات صورت گرفته 70 درصد کانون این آلایندگی ها محلی و از چشمه های گرد و غبار و نمک تالاب کویری میقان بوده و حدود 30 درصد آن با پدیده ریزگردهای وارداتی از استانهای جنوبی و کشورهای عربی بوده است.
انصاری خاطرنشان کرد: گزارش پایش آلودگی هوای اراک در بهار امسال نشان می دهد که سه روز از ایام ناسالم اراک در فروردین ماه، دو روز در اردیبهشت ماه و 14 روز در خردادماه بوده است.
وی عنوان کرد: با ورود به فصل تایستان و گرم شدن هوا، شدت تبخیر در تالاب کویری میقان اراک بالا رفته به طوری که آبگیری 90 درصدی دریاچه این تالاب در ماه گذشته تا حدود 20 درصد کاهش یافته و این موضوع با وزش بادهای موسمی به معضل گرد و غبارهای محلی اراک دامن می زند./ش/ن
/

برچسب ها: اراک ، بهار ، آلوده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.